Treści programowe 14.04-17.04.2020
Treści programowe na okres: 14.04-17.04.2020
Tematy dnia:
- W wiejskiej zagrodzie
- Zwierzęta wiejskie i ich dzieci
- Na wiejskim podwórku
- Domy zwierząt wiejskich
Przyroda
- - poznawanie wybranych zwierząt hodowanych na wsi (dorosłych i młodych).
- - rozpoznawanie i nazywanie zwierząt hodowlanych,
- - porównywanie wyglądu zwierząt dorosłych i ich potomstwa, nazywanie zwierząt.
Rodzina
- - poznawanie własnych możliwości w toku wykonywania różnych czynności (określanie: sam potrafię…)
- - określanie swoich mocnych stron.
Świat wartości
- - poznawanie świata poprzez doświadczenia – własne i innych ludzi.
Procesy poznawcze
- - rozwiązywanie zagadek.
- - skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez rodzica.
Aktywność językowa
- - uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.
- - słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.
- - odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Początkowa nauka czytania i pisania
- - rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
Elementy matematyki
- - liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
- - porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
Działalność plastyczna
- - lepienie z plasteliny, masy solnej, masy papierowej
- - wycinanie, wydzieranie, składanie papieru.
W świecie sztuki – muzyka
- - śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
- - uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:
Aktywność ruchowa
- - uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa,
- - uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.