Treści programowe 18.05-22.05
Edukacja językowa:
- wzbogacanie słownictwa poprzez kontakt z literaturą dziecięcą i uważne słuchanie utworów
Elementarna nauka pisania i czytania
– czytanie krótkich, ilustrowanych tekstów.
Edukacja matematyczna
Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia
– dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych
– rozpoznawanie cyfr i liczby 10.
Edukacja muzyczna:
Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie i śpiewanie piosenek dla mamy i taty
Edukacja plastyczna:
Rozwijanie wrażliwości plastycznej i doskonalenie umiejętności manualnych – praca plastyczna „Pudełko dla mamy”, „Torcik dla rodziców”
Edukacja ruchowa i zdrowotna:
Kształtowanie prawidłowej postawy ciała, sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej poprzez:
- wykonywanie ćwiczeń z zestawu zabaw porannych
- wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych
Edukacja emocjonalno-społeczna:
„Nasze rodziny”
Podawanie informacji na temat swojej rodziny
- podawanie informacji, jakie zawody wykonują rodzice, czym się zajmują
- opisywanie wyglądu rodziców, dostrzeganie ich charakterystycznych cech (wygląd, charakter)
- określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny.
Wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego poprzez:
- stwarzanie okazji do dokonywania przez dziecko wyborów co do podejmowanych aktywności – w codziennych sytuacjach
- umożliwianie doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym
- wspieranie dziecka w podejmowaniu prób samooceny i oceny zachowań innych
- rozwijanie umiejętności współdziałania – wspólna zabawa, ćwiczenia gimnastyczne, granie w gry, itp.
Kształtowanie nawyków higienicznych i samoobsługowych poprzez codzienne czynności higieniczne: mycie rąk i całego ciała, czesanie się, mycie zębów, załatwiane potrzeb fizjologicznych; codzienne czynności porządkowe - porządkowanie swojego pokoju; codzienne ćwiczenia samodzielnego ubierania się; kulturalne spożywanie posiłków; pomoc w obowiązkach domowych