Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Treści programowe - 18-22.05.2020

Ogólny zarys treści programowych i celów kształcenia.

 

Tematyka tygodnia od 18.05.2020 do 22.05.2020: „Wielkie talenty, ciekawe zawody”

 

18.05.2020 – Temat: „Każdy z nas ma talent”
1
9.05.2020 – Temat: „Zawody naszych rodziców”

20.05.2020 – Temat: „Tajemnice różnych zawodów”

21.05.2020 – Temat: „Kim zostanę, gdy dorosnę?”
22.05.2020 – Temat: „Festiwal ciekawych zawodów”



Treści edukacji językowej:

Rozwijanie mowy i wymowy, umiejętności uważnego słuchania, wypowiadania się na wskazany temat; budzenie zainteresowania światem liter i pisma; rozwijanie słuchu fonematycznego; osłuchiwanie z językiem obcym poprzez:

 

- poznanie znaczenia słów: "talent", "zawód";

- słuchanie tematycznych utworów literackich i rozmowy na ich temat;

- oglądanie filmów edukacyjnych i rozmowy na ich temat;

- rozmowy kierowane na wskazany temat;

- czytanie globalne;

- oznaczanie spółgłosek i samogłosek w słowach;

- nazywanie liter;

- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich (Ó, ó, U, u);

- szukanie słów z głoską "u/ó" w nagłosie;

- wykonywanie kart pracy z literami;

- pisanie liter na różnych powierzchniach, różnymi sposobami;

- rozwiązywanie krzyżówek;

- powtarzanie angielskich słówek związanych z zawodami;

- powtarzanie hiszpańskich słówek związanych z zawodami;

- ćwiczenia oddechowe;

- ćwiczenia motoryki narządów mowy;

- samodzielne układanie wierszyków, opowiadań, piosenek;

- tworzenie rymów;

- rozwiązywanie zagadek;

- pisanie z pomocą rodziców listu do przyjaciół z przedszkola;

- słuchanie czytanych bajek.

 

 

 

Treści edukacji matematycznej:

Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia; rozwijanie umiejętności liczenia; utrwalanie nazw figur geometrycznych; utrwalanie pojęć: mniejszy, większy, dłuższy, krótszy poprzez:

 

- wykonywanie ćwiczeń z kodowania;

- przeliczanie elementów, dorysowanie brakujących elementów na kartach pracy;

- wskazywanie mniejszych i większych przedmiotów, porównywanie ich wielkości;

- wskazywanie dłuższych i krótszych przedmiotów, porównywanie ich długości;

- nazywanie figur geometrycznych – trójkąt;

- odtwarzanie ułożonych z trójkątów wzorów;

- rozwiązywanie zagadek;

- wykonywanie matematycznych kart pracy.

 

Treści edukacji przyrodniczej, ekologicznej:

Uwrażliwianie na piękno przyrody, budzenie odpowiedzialności za zdrowie i życie zwierząt poprzez:

 

- kontakt z przyrodą podczas pobytu w ogrodzie lub spaceru w parku;

- obserwacje przyrodnicze;

- nazywanie i naśladowanie zwierząt przedstawionych na ilustracji;

- poznanie zawodu weterynarza i jego znaczenia dla zdrowia i życia zwierząt.

 

 

 

Treści edukacji muzycznej:

Rozwijanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu, ekspresji twórczej, muzyczno-ruchowej poprzez:

 

- słuchanie piosenek tematycznych i rozmowy na ich temat – m. in.: "Piosenka o naszych talentach", „Zawody”;

- śpiewanie fragmentów piosenek;

- wykonywanie swobodnych improwizacji do piosenek;

- wystukiwanie rytmów na przedmiotach domowego użytku;

- różne zabawy muzyczno-ruchowe.

 

 

 

 

Treści edukacji plastyczno-technicznej:

Rozwijanie wyobraźni, ekspresji twórczej; doskonalenie umiejętności grafomotorycznych poprzez:

 

- wykonanie prac plastyczno-technicznych: „Zawód mojej mamy, zawód mojego taty”; "Ja w przyszłości" – praca plastyczna techniką kolażu;

- odtwarzanie ułożonych z trójkątów wzorów;

- układanie z trójkątów własnych kompozycji i nadawanie im tytułów;

- kolorowanie i rysowanie obrazków wskazanych na kartach pracy;

- ćwiczenia grafomotoryczne w kartach pracy.



Treści z zakresu edukacji ruchowej i zdrowotnej:

Kształtowanie sprawności ciała i koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez:

 

- ćwiczenia gimnastyczne na różne partie ciała, wykonywanie ćwiczeń z zestawu ćwiczeń gimnastycznych pt. Ćwiczymy swoje ciało;

- zabawy kulinarne;

- zabawy na świeżym powietrzu i spacery po parku, ogrodzie – w miarę możliwości;

- udział w zabawach ruchowych o różnym charakterze, np. naśladowczym, równoważnym, itp.;

- zabawy muzyczno-ruchowe;

- dbałość o poprawną postawę podczas pisania, rysowania, jedzenia, itp.

 

 

 

 

Treści edukacji emocjonalno-społecznej:

Wzmacnianie więzi rodzinnych oraz więzi z przedszkolnymi przyjaciółmi, kształtowanie nawyków higienicznych i samoobsługowych; rozwijanie pomysłowości, twórczości, samodzielności w wyborze zajęcia; poznanie różnych zawodów i ich znaczenia dla społeczeństwa poprzez:

 

- pisanie z pomocą rodziców listu do przyjaciół z przedszkola;

- rozmowy swobodne z rodzicami na temat wspólnych talentów, pasji, zainteresowań;

- rozmowy z rodzicami na temat zawodów przez nich wykonywanych;

- słuchanie utworów literackich na temat różnych zawodów;

- nazywanie czynności i zawodów ludzi na ilustracjach, wskazywanie wytworów ich pracy;

- utrwalanie numerów alarmowych służb ratunkowych;

- nazywanie zawodów na podstawie przedmiotów;

- rozwiązywanie zagadek na temat zawodów społecznych;

- zabawy swobodne dziecka – budowanie z klocków, zabawy tematyczne, rysowanie, układanie puzzli, wspólne gry w planszówki, itp.

- codzienne czynności higieniczne: mycie rąk i całego ciała, czesanie się, mycie zębów, załatwiane potrzeb fizjologicznych;

- codzienne czynności porządkowe, przede wszystkim porządkowanie swojego pokoju, miejsca zabawy i nauki;

- codzienne ćwiczenia samodzielnego ubierania się;

- kulturalne spożywanie posiłków;

- dbałość o kulturę języka i używania zwrotów grzecznościowych.

 

Opracowała: Marlena Szeląg