Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Treści programowe - 20 - 24.04.2020

Ogólny zarys treści programowych i celów kształcenia.

 

Tematyka tygodnia od 20.04.2020 do 24.04.2020: Duzi i mali obrońcy przyrody

 

20.04.2020 – Temat: „Wiemy jak dbać o świat wokół nas
21.04.2020 – Temat: „Potrafimy segregować śmieci
22.04.2020 – Temat: „Kodeks Obrońcy Przyrody
23.04.2020 – Temat: „Dzień Języka Hiszpańskiego
24.04.2020 – Temat: „Mały Ekolog i eko-zabawy

Treści edukacji językowej:

Rozwijanie mowy i wymowy, umiejętności uważnego słuchania, wypowiadania się na wskazany temat; budzenie zainteresowania światem liter; wzbogacanie słownictwa o nowe słówka języka hiszpańskiego, utrwalanie słówek już poznanych; utrwalanie wiadomości na temat Hiszpanii poprzez:

 

- słuchanie tematycznych utworów literackich i rozmowy na ich temat;

- oglądanie filmów edukacyjnych i rozmowy na ich temat;

- rozmowy kierowane na wskazany temat;

- ćwiczenia oddechowe;

- ćwiczenia ortofoniczne;

- czytanie globalne;

- udział w zabawach muzyczno-naśladowczych w języku hiszpańskim;

- poznawanie nowych słówek języka hiszpańskiego;

- oglądanie filmu animowanego pt. "Bolek i Lolek w Hiszpanii";

- przypomnienie wyglądu mapy i flagi Hiszpanii;

- wieczorne czytanie bajek i baśni, wybranej przez dziecko literatury.

 

 

Treści edukacji matematycznej:

Utrwalanie znajomości podstawowych figur geometrycznych; rozwijanie umiejętności klasyfikowania i układania w określonym szeregu, rytmie; rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z przeprowadzonych eksperymentów poprzez:

 

- poznawanie kształtów i nazw figur geometrycznych na podstawie filmu edukacyjnego pt. "Sowa Mądra Głowa uczy kształtów";

- wyklejanie figur geometrycznych makulaturą;

- zabawy segregacyjne z koszami i odpadami;

- zabawy z zakrętkami z butelek plastikowych – tworzenie kompozycji, kończenie rytmów, układanie wskazanych wzorów;

- prowadzenie eksperymentów.



Treści edukacji przyrodniczej, ekologicznej:

Rozwijanie umiejętności obserwacji; uwrażliwianie na piękno przyrody; kształtowanie postaw proekologicznych poprzez:

 

- oglądanie filmów edukacyjnych o tematyce przyrodniczej, ekologicznej;

- słuchanie utworów literackich o tematyce przyrodniczej, ekologicznej;

- stworzenie plakatu rysunkowego "Co to jest natura?";

- zagadki słuchowe – odgadywanie dźwięków natury;

- spacery w parku, ogrodzie, na łonie natury, obserwowanie przyrody, wsłuchiwanie się w jej dźwięki;

- słuchanie piosenek o tematyce ekologicznej;

- zapoznanie ze znakiem recyklingu i jego znaczeniem;

- segregowanie śmieci do odpowiednich worków/pojemników;

- wykonywanie kart pracy o tematyce ekologicznej;

- rozmowy na temat smogu, wykonanie eksperymentu "Jak powstaje smog?";

- wykonywanie eko-przedmiotów;

- stworzenie "Kodeksu Obrońcy Przyrody".


Treści edukacji muzycznej:

Rozwijanie słuchu, wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu i ekspresji muzyczno-ruchowej poprzez:

 

- udział w zabawach rytmiczno-ruchowych;

- udział w zabawie tanecznej do melodii utworu pt. "La cucaracha";

- zagadki słuchowe – odgadywanie dźwięków natury, dźwięków przedmiotów;

- udział w zabawach muzycznych z wykorzystaniem eko-instrumentów oraz odpadów – np. gazet, butelek;

- udział w zabawach muzyczno-naśladowczych w języku hiszpańskim;

- słuchanie piosenkiprzyrodniczej, ekologicznej.


Treści edukacji plastyczno-technicznej:

Rozwijanie wyobraźni, ekspresji twórczej; ćwiczenia mięśni dłoni oraz doskonalenie umiejętności grafomotorycznych poprzez:

 

- wykonanie pracy plastyczno-technicznej - „bajkowy stolik z odpadów”;

- darcie gazety na drobne kawałki w celu wyklejenia powierzchni figur geometrycznych;

- rysowanie na wskazany temat;

- wykonanie eko-instrumentów;

- układanie obrazów z nakrętek z butelek plastikowych;

- ćwiczenia grafomotoryczne w kartach pracy.


Treści z zakresu edukacji ruchowej i zdrowotnej:

Kształtowanie sprawności ciała i koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez:

 

- wykonywanie ćwiczeń z zestawu zabaw ruchowych „Obrońcy przyrody”;

- udział w zabawach ruchowych o różnym charakterze, np. naśladowczych, skocznych itp.

- dbałość o poprawną postawę podczas pisania, rysowania, jedzenia, itp.

 

 

 

Treści edukacji emocjonalno-społecznej:

Kształtowanie nawyków higienicznych i samoobsługowych; rozwijanie pomysłowości, twórczości, samodzielności w wyborze zajęcia poprzez:

 

- zabawy swobodne dziecka – budowanie z klocków, zabawy tematyczne, rysowanie, układanie puzzli, wspólne gry w planszówki, itp.

- codzienne czynności higieniczne: mycie rąk i całego ciała, czesanie się, mycie zębów, załatwiane potrzeb fizjologicznych;

- codzienne czynności porządkowe, przede wszystkim porządkowanie swojego pokoju, miejsca zabawy i nauki;

- codzienne ćwiczenia samodzielnego ubierania się;

- kulturalne spożywanie posiłków;

- dbałość o kulturę języka i używania zwrotów grzecznościowych.

 

Opracowała: Marlena Szeląg