Treści programowe 25.03-27.03.2020
Treści programowe na okres: 25.03-27.03.2020
Tematy dnia:
- Kolory wiosny
- Co słychać wiosną w gnieździe?
- Wiosenny ogródek
Przyroda
- - obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bocian), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
- - poznawanie oznak nadchodzącej uczestniczenie w pracach dorosłych dbających o rośliny w ich otoczeniu (np. pomoc przy podlewaniu roślin doniczkowych).
Procesy poznawcze
- - rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą dotyku, smaku, węchu.
- - rozwiązywanie prostych zagadek.
- - skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez rodzica
Aktywność językowa
- - uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.
- - słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.
- - odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Początkowa nauka czytania i pisania
- - rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
Elementy matematyki
- - liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
- - porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
Działalność plastyczna
- - rozróżnianie i nazywanie barw – podstawowych i pochodnych
- - rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów
- - tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż).
W świecie sztuki – muzyka
- - śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
- - uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych
Aktywność ruchowa
- - uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa