Treści programowe 25.05-29.05.2020
Treści programowe na okres: 25.05-29.05.2020
Tematy dnia:
- Dzieci takie jak my.
- Jesteśmy dla siebie uprzejmi.
- Zabawy w liczenie.
- Zabawy dzieci z różnych stron świata.
- Na placu zabaw.
Ja
- - próby nazywania swoich emocji.
Koledzy, grupa przedszkolna
- - stosowanie form grzecznościowych względem dzieci i dorosłych (w domu, w przedszkolu, na ulicy).
- - dzielenie się swoimi przeżyciami.
Wspólnota narodowa i etniczna
- - oglądanie książeczek ilustrujących życie dzieci innych narodów lub wspólnot etnicznych,
- - przyswajanie nazw określających przynależność ludzi do wspólnoty narodowej lub etnicznej,
- - poznawanie strojów ludowych,
- - akceptowanie odrębności różnych narodów.
Procesy poznawcze
- - wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków,
- - porównywanie par obrazków, wskazywanie różnic między nimi.
- - rozwiązywanie zagadek,
- - wykonywanie czynności wymagających analizy, syntezy, porównywania, klasyfikowania.
- - skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
Aktywność językowa
- uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.
- słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Początkowa nauka czytania i pisania
- - rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
Elementy matematyki
- - liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
W świecie techniki
- - naturalne zabawy badawcze, np. poznawanie właściwości różnych materiałów w bezpośrednim z nimi kontakcie (budowanie babek z piasku, gniecenie papieru, lepienie bałwana itp.),
- - uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badanie tonięcia i pływania ciał,
- - samodzielne eksperymentowanie z właściwościami materiałów, np. różnego rodzaju papierem.
Działalność plastyczna
- - rozróżnianie i nazywanie barw – podstawowych i pochodnych.
- - rysowanie kredkami,
- - malowanie palcami, dłonią, pędzlem.
W świecie sztuki – muzyka
- - śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
- - uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych.
Aktywność ruchowa
- - uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa,
- - uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.