Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Treści programowe - 25-29.05.2020

Ogólny zarys treści programowych i celów kształcenia.

 

Tematyka tygodnia od 25.05.2020 do 29.05.2020: „Duże i małe rodziny w akcji"

 

25.05.2020 – Temat: „Co to jest rodzina?”
26.05.2020 – Temat: „Kocham Cię, mamo!”

27.05.2020 – Temat: „Dom – czy to tylko budynek?”

28.05.2020 – Temat: „Rodzina jest najważniejsza!”
2
9.05.2020 – Temat: „Zwierzęta w moim domu”



Treści edukacji językowej:

Rozwijanie mowy i wymowy, umiejętności uważnego słuchania, wypowiadania się na wskazany temat; budzenie zainteresowania światem liter i pisma; rozwijanie słuchu fonematycznego; osłuchiwanie z językiem obcym poprzez:

 

- poznanie znaczenia słów: "dom", "miłość", "rodzina";

- słuchanie tematycznych utworów literackich i rozmowy na ich temat;

- oglądanie filmów edukacyjnych i rozmowy na ich temat;

- rozmowy kierowane na wskazany temat;

- czytanie globalne;

- oznaczanie spółgłosek i samogłosek w słowach;

- nazywanie liter;

- układanie wyrazu "dom" z liter;

- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich (Ż, ż, Ś, ś);

- szukanie słów z głoską "Ż/rz" w nagłosie;

- szukanie obrazków rozpoczynających się tą samą głoską;

- wykonywanie kart pracy z literami;

- pisanie liter na różnych powierzchniach, różnymi sposobami;

- ćwiczenia syntezy i analizy głoskowej prostych słów;

- powtarzanie angielskich słówek związanych z członkami rodziny, domem;

- powtarzanie hiszpańskich słówek związanych z członkami rodziny, zwierzętami domowymi;

- powtarzanie słów "Kocham Cię" w różnych językach;

- ćwiczenia ortofoniczne;

- zabawy językowe w "niedokończone zdania";

- naukę prostych rymowanek, refrenów piosenek;

- rozwiązywanie zagadek;

- tworzenie pytań skierowanych do rodziców;

- rysowanie domku według słów w wierszu.

 

 

 

Treści edukacji matematycznej:

Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia; rozwijanie umiejętności liczenia; utrwalanie nazw figur geometrycznych poprzez:

 

- wykonanie eksperymentu„Rozkwitające kwiatki dla mamy”;

- układanie domów z określonej liczby klocków;

- przeliczanie elementów, dorysowanie brakujących elementów na kartach pracy;

- odszukiwanie i przeliczanie różnic na obrazkach;

- nazywanie figur geometrycznych na rysunkach, katach pracy;

- wykonywanie matematycznych kart pracy.


Treści edukacji przyrodniczej, ekologicznej:

Budzenie odpowiedzialności za zdrowie i życie zwierząt; pogłębiane wiedzy na temat wybranych zwierząt domowych poprzez:

- obserwacje przyrodnicze;

- poznanie zasad bezpiecznego kontaktu z psem;

- utrwalanie zasad opieki nad zwierzętami w domu;

- malowanie farbami zwierzęcia, które posiada dziecko w swoim domu lub tego, które chciałoby mieć „Portret mojego zwierzaka”;

- rozmowy na temat zwierząt domowych, oglądanie książek, atlasów i leksykonów zwierząt domowych, słuchanie ciekawostek na ich temat;

- słuchanie opowiadania o zwierzęcym pupilu pt. „Reksik”;

- słuchanie opowiadania o ślimaku pt. „Gość w przedszkolu”;

- słuchania opowiadania o żyrafie pt. „Rodzina żyrafy Oli”.

 

 

 

Treści edukacji muzycznej:

Rozwijanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu, ekspresji twórczej, muzyczno-ruchowej poprzez:

 

- słuchanie piosenek tematycznych i rozmowy na ich temat: „Moja wesoła rodzinka”,Mamo, dziękuję Ci”, „Rodzinna wycieczka”;

- śpiewanie fragmentów piosenek;

- wykonywanie swobodnych improwizacji do piosenek;

- naukę kroków prostych choreografii;

- wystukiwanie rytmów piosenek;

- układanie i śpiewanie własnych życzeń dla mamy;

- zabawy muzyczno-ruchowe.

 

 

 

Treści edukacji plastyczno-technicznej:

Rozwijanie wyobraźni, ekspresji twórczej; doskonalenie umiejętności motorycznych poprzez:

 

- wykonanie prac plastyczno-technicznych: Kwiatek dla mamy”, "Ślimak", „Portret mojego zwierzaka”;

- rysowanie swojej rodziny;

- rysowanie portretu mamy i tego co mama lubi;

- kolorowanie i rysowanie obrazków wskazanych na kartach pracy;

- kolorowanie według wzoru lub kodu;

- rysowanie domku według słów w wierszu;

- układanie domów z określonej liczby klocków;

- ćwiczenia grafomotoryczne w kartach pracy.

 

 

Treści z zakresu edukacji ruchowej i zdrowotnej:

Kształtowanie sprawności ciała i koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez:

 

- wykonywanie zabaw z zestawu zabaw ruchowych według metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne;

- zabawy kulinarne "Domowy budyń dla mamy";

- wykonanie porannej gimnastyki na zdrowy kręgosłup Trening z mamą – joga”;

- wykonywanie ćwiczeń ruchowych - „Koło ćwiczeń”;

- zabawy na świeżym powietrzu i spacery po parku, ogrodzie – w miarę możliwości;

- udział w zabawach ruchowych o różnym charakterze, np. naśladowczym, bieżnym, itp.;

- zabawy muzyczno-ruchowe;

- dbałość o poprawną postawę podczas pisania, rysowania, jedzenia, itp.

 

 

 

 

Treści edukacji emocjonalno-społecznej:

Wzmacnianie więzi rodzinnych, kształtowanie nawyków higienicznych i samoobsługowych; rozwijanie pomysłowości, twórczości, samodzielności w wyborze zajęcia; poznanie nazewnictwa związanego z członkami rodziny poprzez:

 

- oglądanie rodzinnych albumów, podawanie imion osób widniejących na zdjęciach;

- słuchanie utworów literackich opowiadających o rodzinie;

- rozmowy swobodne z rodzicami na temat ich pasji, zainteresowań, sposobów spędzania czasu wolnego itp.;

- nazywanie członków rodziny i pokrewieństwa;

- tworzenie drzewa genealogicznego rodziny;

- nazywanie emocji, uczuć związanych z rodziną;

- rysowanie swojej rodziny;

- oglądanie kalendarza i odczytywanie świąt związanych z rodziną;

- wspólne ćwiczenia gimnastyczne, ruchowe z mamą, tatą;

- zabawy swobodne dziecka – budowanie z klocków, zabawy tematyczne, rysowanie, układanie puzzli, wspólne gry w planszówki, itp.

- codzienne czynności higieniczne: mycie rąk i całego ciała, czesanie się, mycie zębów, załatwiane potrzeb fizjologicznych;

- codzienne czynności porządkowe, przede wszystkim porządkowanie swojego pokoju, miejsca zabawy i nauki;

- codzienne ćwiczenia samodzielnego ubierania się;

- kulturalne spożywanie posiłków;

- dbałość o kulturę języka i używania zwrotów grzecznościowych.

 

Opracowała: Marlena Szeląg