Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Treści programowe - 27 - 30.04.2020

Ogólny zarys treści programowych i celów kształcenia.

 

Tematyka tygodnia od 27.04.2020 do 30.04.2020: „Ziemia-nasza planeta”

27.04.2020 – Temat: „G jak globus”
28.04.2020 – Temat: „Jak wyglądało życie przed i w czasach dinozaurów?”
29.04.2020 – Temat: „Wyjątkowe miejsca na Ziemi”
30.04.2020 – Temat: „Rośliny i zwierzęta naszej planety”

Treści edukacji językowej:

Rozwijanie mowy i wymowy, umiejętności uważnego słuchania, wypowiadania się na wskazany temat; budzenie zainteresowania światem liter i pisma; wzbogacanie słownictwa o nowe słówka języka hiszpańskiego; rozwijanie słuchu fonematycznego poprzez:

 

- słuchanie tematycznych utworów literackich i rozmowy na ich temat;

- oglądanie filmów edukacyjnych i rozmowy na ich temat;

- rozmowy kierowane na wskazany temat;

- czytanie globalne;

- oznaczanie spółgłosek i samogłosek w słowach;

- nazywanie liter;

- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich (G, g, Ł, ł);

- szukanie słów z głoskami "g", "ł" w nagłosie;

- wykonywanie kart pracy z literami;

- pisanie liter na różnych powierzchniach, różnymi sposobami;

- powtarzanie hiszpańskich słówek oznaczających zwierzęta;

- słuchanie piosenki hiszpańskiej pt. "Planeta Tierra";

- ćwiczenia logopedyczne, np. "Kameleon", "Łowimy rybki", "Łosoś".

 

 

Treści edukacji matematycznej:

Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wyciągania wniosków z przedstawionej sytuacji; rozwijanie umiejętności liczenia oraz klasyfikacji; kształtowanie orientacji przestrzennej poprzez:

 

- eksperymentowanie;

- rozwiązywanie zagadek;

- zabawy tropiące;

- przeliczanie elementów (np. zwierząt na ilustracjach, kubków ze słoną i ze słodką wodą), dorysowanie brakujących elementów;

- układanie elementów w zbiory, grupy np. kubków ze słodką wodą i z wodą słoną;

- naklejanie zwierząt na ilustracji zgodnie z instrukcją wykorzystującą orientację przestrzenną;

- wykonywanie matematycznych kart pracy.

 

Treści edukacji przyrodniczej, ekologicznej:

Poszerzanie wiedzy przyrodniczej; zapoznanie z mapą świata i globusem; uwrażliwianie na piękno przyrody poprzez:

 

- oglądanie filmów edukacyjnych o tematyce przyrodniczej;

- słuchanie utworów literackich o zwierzętach, różnych miejscach przyrodniczych na Ziemi;

- odszukiwanie na mapie świata i globusie poszczególnych kontynentów, państw, oceanów;

- poznanie znaczenia wody słodkiej dla życia na Ziemi;

- poznanie nazw różnych zbiorników wodnych (jezioro, staw, rzeka, morze, ocean);

- oglądanie ilustracji i czytanie ciekawostek o wybranych państwach, kontynentach z przewodników turystycznych, atlasów, książek przyrodniczych;

- rozmowy o wulkanach i niebezpieczeństwach jakie ze sobą niosą, wykonanie eksperymentu;

- oglądanie filmu edukacyjnego o powstawaniu życia na naszej planecie;

- poznanie nazw i wyglądu wybranych dinozaurów;

- poznanie nazw i wyglądu wybranych roślin i zwierząt żyjących na naszej planecie;

- zagadki na temat różnych środowisk przyrodniczych;

- słuchanie piosenek o tematyce przyrodniczej – o zwierzętach, dinozaurach, kontynentach;

- słuchanie opowiadania "Tajemnica małego nasionka", wysiew nasion w ogrodzie, sadzenie cebulek roślin;

- wykonywanie kart pracy o tematyce przyrodniczej.

 

Treści edukacji muzycznej:

Rozwijanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu i ekspresji muzyczno-ruchowej poprzez:

 

- słuchanie piosenek o tematyce przyrodniczej – o zwierzętach współczesnych, dinozaurach, kontynentach;

- udział w zabawach rytmiczno-ruchowych;

- wyklaskiwanie rytmu piosenki;

- śpiewanie fragmentów piosenek;

- wygrywanie na bębenku i/lub grzechotkach afrykańskich rytmów;

- improwizacje taneczne do wybranych tematycznych piosenek.

 

 

Treści edukacji plastyczno-technicznej:

Rozwijanie wyobraźni, ekspresji twórczej; doskonalenie umiejętności grafomotorycznych poprzez:

 

- wykonanie prac plastyczno-technicznych: "Ziemia", "Mucha", "Bransoletka z chrupek śniadaniowych", "Tabliczka z hieroglifami", "Kaktus"; "Jestem paleontologiem".

- kolorowanie obrazków;

- ćwiczenia grafomotoryczne w kartach pracy.

 

Treści z zakresu edukacji ruchowej i zdrowotnej:

Kształtowanie sprawności ciała i koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez:

 

- wykonywanie ćwiczeń z zestawu zabaw ruchowych „W świecie zwierząt i roślin”;

- przelewanie wody z dzbanka do szklanek (ćw. wg M. Montessori);

- wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych"Idziemy na wycieczkę do zoo";

- udział w zabawach ruchowych o różnym charakterze, np. naśladowczych, orientacyjno-porządkowych, muzyczno-ruchowych, itp.;

- dbałość o poprawną postawę podczas pisania, rysowania, jedzenia, itp.

 

 

Treści edukacji emocjonalno-społecznej:

Kształtowanie nawyków higienicznych i samoobsługowych; rozwijanie pomysłowości, twórczości, samodzielności w wyborze zajęcia poprzez:

 

- zabawy swobodne dziecka – budowanie z klocków, zabawy tematyczne, rysowanie, układanie puzzli, wspólne gry w planszówki, itp.

- codzienne czynności higieniczne: mycie rąk i całego ciała, czesanie się, mycie zębów, załatwiane potrzeb fizjologicznych;

- codzienne czynności porządkowe, przede wszystkim porządkowanie swojego pokoju, miejsca zabawy i nauki;

- codzienne ćwiczenia samodzielnego ubierania się;

- kulturalne spożywanie posiłków;

- dbałość o kulturę języka i używania zwrotów grzecznościowych.

 

Opracowała: Marlena Szeląg