Treści programowe 29.03.-02.04.2021r.
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
Językowa aktywność dziecka
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji ruchowej.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno- -porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- dzielenie się swoimi przeżyciami.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- uczestniczenie we wspólnych zabawach.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- spacerowanie w pobliżu domu
Językowa aktywność dziecka
- maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku,
- swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych,
- powtarzanie krótkich rymowanek,
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
Artystyczna aktywność dziecka
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z plasteliny,
Poznawcza aktywność dziecka
- ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
- liczenie palców, przedmiotów itp.
- składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru,
- obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie.