Treści programowe 30.03-03.04.2020
Treści programowe na okres: 30.03-03.04.2020
Tematy dnia:
- Powroty ptaków
- Żabki i bocian
- Malowane wiosenne kwiaty
- Ptasie trele
- Kto do nas wraca na wiosnę?
Przyroda
- - obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bocian), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
- - omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd).
Procesy poznawcze
- - skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez rodzica.
Aktywność językowa
- - uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.
- - nazywanie cech przedmiotów: kształt, barwa, faktura, wydawany dźwięk, funkcja (np. do czego służy samochód).
- - odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
- - opowiadanie o obrazkach przedstawiających różne sytuacje.
- - wypowiadanie się prostymi zdaniami.
Początkowa nauka czytania i pisania
- - obserwowanie najbliższego otoczenia (sala, plac zabaw, widok z okna…), wymienianie jego elementów
- - układanie figur, patyczków, klocków według podanego wzoru.
- - rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
Elementy matematyki
- - dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu.
- - liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
- - porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
W świecie techniki
- - tworzenie konstrukcji przestrzennych według własnych pomysłów.
Działalność plastyczna
- - wycinanie, wydzieranie, składanie papieru.
W świecie sztuki – muzyka
- - śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
- - uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:
- - rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
Aktywność ruchowa
- - uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
- - zabawy ruchowe