Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Treści programowe - 30.03. - 03.04.2020

Ogólny zarys treści programowych i celów kształcenia.

 

Tematyka tygodnia od 30.03-03.04.2020: „Oto ja!”

 

30.03.2020 – Temat: „Moje emocje”

31.03.2020 – Temat: „Moje ciało”

01.04.2020 – Temat: „Moje zmysły”
02.04.2020 – Temat: „Moje zęby”
03.04.2020 – Temat: „Co mam w środku?”

 

Treści edukacji językowej:

Rozwijanie mowy i wymowy, umiejętności uważnego słuchania, wypowiadania się na wskazany temat; poszerzanie słownictwa dziecka; osłuchanie ze słownictwem obcojęzycznym; budzenie zainteresowania światem liter poprzez:

 

- słuchanie tematycznych utworów literackich i rozmowy na ich temat;

- słuchanie tematycznych filmików edukacyjnych i rozmowy na ich temat;

- poznanie nazw części ciała, nazw głównych organów człowieka (serce, płuca, mózg), nazw narządów zmysłów;

- utrwalenie nazewnictwa niektórych części ciała w języku angielskim i hiszpańskim poprzez zabawy muzyczno-ruchowe, piosenki, zabawy naśladowcze;

- zabawy oddechowe i ćwiczące mięśnie twarzy;

- kończenie rozpoczętych zdań;

- próby samodzielnego odczytywania napisów;

- czytanie globalne;

- oznaczanie spółgłosek na niebiesko, samogłosek na czerwono;

- nazywanie liter;

- zabawy z rymowankami, zabawy paluszkowe.

 

Treści edukacji matematycznej:

Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia; rozwijanie umiejętności liczenia; ćwiczenie pamięci; doskonalenie umiejętności rozróżniania strony lewej i prawej oraz części ciała poprzez:

 

- grę w memory;

- rozwiązywanie zagadek;

- zapisywanie emocji poprzez symbole obrazkowe;

- ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie co najmniej 1-7 w oparciu o sylwety dłoni;

- zabawy muzyczno-ruchowe i piosenki na temat części ciała i rozróżniania lewej i prawej ręki, nogi;

- wskazywanie strony, po której mamy serce;

- wskazywanie i nazywanie części ciała.


Treści edukacji przyrodniczej:

Poszerzanie wiedzy o człowieku poprzez:

 

- słuchanie ciekawostek na temat zmysłów, organów wewnętrznych, skóry, różnych części ciała;

- przeglądanie leksykonów, atlasów, książek edukacyjnych na temat zmysłów, organów wewnętrznych, skóry, różnych części ciała człowieka.


Treści edukacji muzycznej:

Rozwijanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu i ekspresji muzyczno-ruchowej poprzez:

 

- udział w zabawach rytmiczno-ruchowych;

- słuchanie i śpiewanie piosenek tematycznych;

- określanie nastroju melodii.


Treści edukacji plastyczno-technicznej:

Rozwijanie wyobraźni, ekspresji twórczej, motoryki małej oraz ćwiczenia mięśni dłoni poprzez:

 

- wykonanie pracy plastyczno-technicznej - „Pudełeczko dla wróżki Zębuszki”;

- wykonanie gniotka, ćwiczenia mięśni dłoni;

- rysowanie na wskazany temat – rysowanie kart memory, rysowanie schematycznych rysunków buziek przedstawiających emocje;

- wycinanie – kół do buziek z emocjami; odrysowywanie dłoni, stóp, wycinanie ich.


Treści z zakresu edukacji ruchowej i zdrowotnej:

Kształtowanie sprawności ciała i koordynacji ruchowej oraz kształtowanie zdrowych nawyków poprzez:

 

- wykonywanie ćwiczeń z zestawu zabaw ruchowych „Wyginam śmiało ciało”;

- udział w zabawach muzyczno-ruchowych;

- udział w zabawach ruchowych o różnym charakterze, np. orientacyjno-prządkowym, skocznym, rzutnym itp.;

- dbałość o poprawną postawę podczas pisania, rysowania, jedzenia, itp.;

- przygotowanie zdrowych kanapek;

- zabawy kształcące narządy zmysłów: wzrok, słuch, węch, smak, dotyk;

- zabawy z elementami gimnastyki mózgu.

 

 

Treści edukacji emocjonalno-społecznej:

Kształtowanie nawyków higienicznych i samoobsługowych; rozwijanie umiejętności współdziałania, pomysłowości, twórczości, samodzielności w wyborze zajęcia; rozwijanie umiejętności nazywania i wyrażania emocjioraz radzenia sobie z trudnymi emocjami poprzez:

 

- rozmowy o emocjach;

- nazywanie emocji, wyrażanie ich mimiką, gestem, ruchem, za pomocą schematycznego rysunku;

- określanie nastroju melodii – smutna, wesoła;

- określanie barw smutnych i wesołych;

- podanie sposobów na rozładowanie napięcia i złości – zabawy ruchowe, rozmowy, ćwiczenia relaksacyjne;

- pokaz mycia zębów, rozmowy na temat konieczności dbania o zęby;

- codzienne czynności higieniczne: mycie rąk i całego ciała, czesanie się, mycie zębów, załatwiane potrzeb fizjologicznych;

- zabawy swobodne dziecka – budowanie z klocków, zabawy tematyczne, rysowanie, układanie puzzli, wspólne gry w planszówki, itp.

- codzienne czynności porządkowe, przede wszystkim porządkowanie swojego pokoju, miejsca zabawy i nauki;

- codzienne ćwiczenia samodzielnego ubierania się;

- kulturalne spożywanie posiłków;

- dbałość o kulturę języka i używania zwrotów grzecznościowych.

 

Pozdrawiam, Marlena Szeląg