Treści programowe edukacji zdalnej od 06.04.2021r. do 09.04.2021r.
Krąg tematyczny : „Chciałbym być sportowcem”
Temat dnia: „Gimnastyka” 06.04.2021
Temat dnia: „Chciałbym być sportowcem” 07.04.2021r.
Temat dnia: „Moje zabawy na powietrzu” 08.04.2021r.
Temat dnia: „Piłka nożna” 09.04.2021r.
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
Językowa aktywność dziecka
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno - porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
- naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- odpowiadanie na pytania,
- podejmowanie prób wspólnych zabaw.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Językowa aktywność dziecka
- rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy,
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
Artystyczna aktywność dziecka
- śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
- budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg),
- uczestniczenie w zabawach naśladowczych.
Poznawcza aktywność dziecka
- podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci,
- powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem,
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi.