Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Treści programowe edukacji zdalnej od 12.04.2021r. do 16.04.2021r.

Krąg tematyczny : „Cuda i dziwy”

Temat dnia: „Na planecie Chustolandia” 12.04.2021

Temat dnia: „W przestrzeni kosmicznej” 13.04.2021r.

Temat dnia: „Przybysze z kosmosu” 14.04.2021r.

Temat dnia: „Kiedy jest dzień a kiedy jest noc” 15.04.2021r.

Temat dnia: „Gwiazdy na niebie” 16.04.2021r.

 

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę.

 

Językowa aktywność dziecka

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych),
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy,
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej,
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych

wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki).

 

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych, wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska technicznego, np. składanie zabawek z oddzielonych części, budowanie różnych konstrukcji z klocków, przeżywanie radości z pozytywnych efektów swoich działań,
  • improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki.

 

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw,
  • szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym.

 

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • szukanie kompromisu w spornych sprawach,
  • odpowiadanie na zadane pytania, formułowanie własnych pytań,
  • wykorzystanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny,
  • pełnienie w każdej sytuacji roli słuchacza i mówiącego.

 

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa: gromadzenie literatury, zdjęć, albumów związanych z kosmosem, poznawaniem zawodów związanych z kosmosem: kosmonauty, astronoma, poznawanie ciekawostek, opowiadań, legend na temat satelity Ziemi – Księżyca,
  • poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa: poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np. Marsa, słuchanie ciekawostek na ich temat,
  • poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata,
  • dzielenie się wiadomościami na temat kosmosu: lotów kosmicznych, planet, gwiazdozbiorów

 

Językowa aktywność dziecka

  • rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np.: przelewanie płynów, przesypywanie lub rozsypywanie różnych materiałów,
  • odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań,
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą,
  • rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich,
  • tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie,
  • sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach,
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat,
  • próby samodzielnego czytania,
  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie,
  • liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską,
  • czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej,
  • rozpoznawanie liter pisanych.

 

Artystyczna aktywność dziecka

  • wykonywanie akompaniamentu do piosenek na instrumentach perkusyjnych oraz innych przedmiotach – indywidualnie lub grupowo (tworzenie orkiestry),
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu,
  • odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego.
  • opracowanie planu działania podczas wykonywania danej pracy plastycznej,
  • samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowisk pracy,
  • uczestniczenie w zabawach wykorzystujących wybrane techniki i metody aktywizujące, np.: kreatywne rysowanie, tworzenie analogii,

wizualizacja, personifikacja.

 

Poznawcza aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań sprzyjających koncentracji uwagi,
  • słuchanie rymowanek, wierszy opisujących nierealne miejsca, postacie, zdarzenia,
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku,
  • zwracanie uwagi na kalendarze, ich rolę w określaniu dni tygodnia, miesięcy,
  • rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
  • słuchanie rymowanek, wierszy opisujących nierealne miejsca, postacie, zdarzenia – wymienianie zawartych w nich nonsensów,
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy,
  • nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia,
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych,
  • rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze,
  • rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.