Treści programowe edukacji zdalnej od 12.04.2021r. do 16.04.2021r.
Krąg tematyczny : „Cuda i dziwy”
Temat dnia: „Na planecie Chustolandia” 12.04.2021
Temat dnia: „W przestrzeni kosmicznej” 13.04.2021r.
Temat dnia: „Przybysze z kosmosu” 14.04.2021r.
Temat dnia: „Kiedy jest dzień a kiedy jest noc” 15.04.2021r.
Temat dnia: „Gwiazdy na niebie” 16.04.2021r.
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę.
Językowa aktywność dziecka
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych),
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy,
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej,
- nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych
wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki).
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych, wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska technicznego, np. składanie zabawek z oddzielonych części, budowanie różnych konstrukcji z klocków, przeżywanie radości z pozytywnych efektów swoich działań,
- improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw,
- szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- szukanie kompromisu w spornych sprawach,
- odpowiadanie na zadane pytania, formułowanie własnych pytań,
- wykorzystanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny,
- pełnienie w każdej sytuacji roli słuchacza i mówiącego.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa: gromadzenie literatury, zdjęć, albumów związanych z kosmosem, poznawaniem zawodów związanych z kosmosem: kosmonauty, astronoma, poznawanie ciekawostek, opowiadań, legend na temat satelity Ziemi – Księżyca,
- poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa: poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np. Marsa, słuchanie ciekawostek na ich temat,
- poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata,
- dzielenie się wiadomościami na temat kosmosu: lotów kosmicznych, planet, gwiazdozbiorów
Językowa aktywność dziecka
- rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np.: przelewanie płynów, przesypywanie lub rozsypywanie różnych materiałów,
- odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań,
- wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą,
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich,
- tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie,
- sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach,
- formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat,
- próby samodzielnego czytania,
- wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie,
- liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską,
- czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej,
- rozpoznawanie liter pisanych.
Artystyczna aktywność dziecka
- wykonywanie akompaniamentu do piosenek na instrumentach perkusyjnych oraz innych przedmiotach – indywidualnie lub grupowo (tworzenie orkiestry),
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu,
- odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego.
- opracowanie planu działania podczas wykonywania danej pracy plastycznej,
- samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowisk pracy,
- uczestniczenie w zabawach wykorzystujących wybrane techniki i metody aktywizujące, np.: kreatywne rysowanie, tworzenie analogii,
wizualizacja, personifikacja.
Poznawcza aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań sprzyjających koncentracji uwagi,
- słuchanie rymowanek, wierszy opisujących nierealne miejsca, postacie, zdarzenia,
- dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku,
- zwracanie uwagi na kalendarze, ich rolę w określaniu dni tygodnia, miesięcy,
- rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
- słuchanie rymowanek, wierszy opisujących nierealne miejsca, postacie, zdarzenia – wymienianie zawartych w nich nonsensów,
- dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy,
- nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia,
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych,
- rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze,
- rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.