Treści programowe edukacji zdalnej od 17.05.2021r. do 21.05.2021r.
Treści programowe:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę,
- wiązanie obuwia.
Językowa aktywność dziecka
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych),
- nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych
wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki).
Artystyczna aktywność dziecka
- obserwowanie różnych zjawisk fizycznych, np. rozpuszczania ciał stałych w cieczy, krystalizacji, topnienia, parowania, tonięcia pływania ciał, rozszczepiania światła (tęcza), zjawisk akustycznych (echo), magnetycznych,
- wspólne przeprowadzanie eksperymentów, wyciąganie wniosków.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych,
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
- przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach,
- zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie zabaw ruchowych,
- bezpieczne posługiwanie się przyborami, np. igłą, nożyczkami, młotkiem.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich,
- czerpanie radości i satysfakcji z przebywania na łonie natury.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- szukanie kompromisu w spornych sprawach,
- odpowiadanie na zadane pytania, formułowanie własnych pytań,
- wykorzystanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny,
- prowadzenie dialogów z zachowaniem przyjętych zasad.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- podawanie nazw zawodów wykonywanych przez osoby w jego najbliższym otoczeniu i nazw tych zawodów, które wzbudziły jego zainteresowanie,
- identyfikowanie i opisywanie czynności zawodowych wykonywanych przez te osoby,
- opowiadanie o tym, kim chciałoby zostać,
- wskazywanie zawodów zaangażowanych w powstawanie produktów codziennego użytku
- nazywanie zawodów związanych ze zdarzeniami, w których uczestniczy dziecko, takich jak wyjście na zakupy, koncert, pocztę.
Językowa aktywność dziecka
- odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań,
- wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą,
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich,
- posługiwanie się poprawną mową,
- wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie,
- liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską,
- czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej,
- rozpoznawanie liter pisanych.
Artystyczna aktywność dziecka
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu,
- odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego,
- opracowanie planu działania podczas wykonywania danej pracy plastycznej.
Poznawcza aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo- skutkowego, poznawania samego siebie,
- dzielenie się swoimi zainteresowaniami,
- rozwijanie myślenia logicznego poprzez: rozwiązywanie zagadek, rebusów,
- rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego,
- klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy,
- inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci,
- rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów),
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych, klasyfikowanie przedmiotów pod względem kilku cech wspólnych.