Treści programowe edukacji zdalnej od 29.03.2021r. do 02.04.2021r.
Treści programowe edukacji zdalnej od 29.03.2021r. do 02.04.2021r.
Krąg tematyczny : „Wkrótce Wielkanoc”
Temat dnia: „Pisanki” 29.03.2021r.
Temat dnia: „Kura, kurczęta i pisanki” 30.03.2021r.
Temat dnia: „Pisanki wielkanocne” 31.03.2021r.
Temat dnia: „Kartka wielkanocna” 01.04.2021r.
Temat dnia: „Bajeczka wielkanocna”02.04.2021r.
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
- Społeczna aktywność dziecka
- zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków, spożywanie posiłków – korzystanie z serwetek.
- Językowa aktywność dziecka
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych),
- nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki).
- Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce,
- wspólne przeprowadzanie eksperymentów, wyciąganie wniosków,
- improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki.
- Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych,
- zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie zabaw ruchowych.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
- Społeczna aktywność dziecka
- zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy,
- szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
- Społeczna aktywność dziecka
- kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, np. związanych ze świętami Bożego Narodzenia, Wielkanocy,
- odpowiadanie na zadane pytania, formułowanie własnych pytań,
- prowadzenie dialogów z zachowaniem przyjętych zasad.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
- Językowa aktywność dziecka
- aktywne słuchanie rozmówcy,
- wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi,
- wyodrębnianie w słowach sylab,
- układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich, dopowiadanie ich zakończeń,
- próby samodzielnego czytania,
- wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie,
- liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską,
- czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej,
- rozpoznawanie liter pisanych.
- Artystyczna aktywność dziecka
- improwizowanie piosenek ruchem, improwizowanie ruchowe dowolnej muzyki.
- Poznawcza aktywność dziecka
- uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych,
- rozwijanie myślenia logicznego poprzez rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów),
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni,
- klasyfikowanie przedmiotów pod względem kilku cech wspólnych,
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych,
- układanie działań do podanych zadań; głośne ich odczytywanie,
- rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.