Treści programowe i cele kształcenia 18-19.02.2021
Ogólny zarys treści programowych i celów kształcenia.
Tematyka tygodnia: „W teatrze”
18.02.2021 – Temat: „Czar teatru”
19.02.2021 – Temat: „Za kulisami”
1. Treści edukacji językowej:
Rozwijanie zainteresowań teatralnych dzieci, umiejętności uważnego słuchania, wypowiadania się na wskazany temat; rozwijanie mowy poprzez:
- wymyślanie własnych opowiadań i przedstawień teatralnych (zabawy w teatr);
- słuchanie wybranych utworów literackich i rozmowy na ich temat;
- oglądanie związanych z tematem filmów edukacyjnych i rozmowę na ten temat;
- wcielanie się w różne postacie podczas zabaw dramowych i ruchowych;
- swobodne rozmowy o teatrze, wzbogacanie słownictwa związanego z teatrem;
- ćwiczenia oddechowe, dykcyjne, motoryki narządów mowy;
- słuchanie bajek i baśni czytanych przez rodziców.
2. Treści edukacji matematycznej:
Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia; rozwijanie umiejętności liczenia; wprowadzanie w świat pieiądza poprzez:
- ćwiczenia w kodowaniu;
- ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w oparciu o konkrety;
- manipulowanie pieniędzmi i rozmowy na ich temat;
- zabawy w kasę biletową – odliczanie monet, banknotów, biletów.
3. Treści edukacji artystycznej:
Rozwijanie wyobraźni, twórczego myślenia, ekspresji twórczej; kształtowanie umiejętności manualnych, wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu, umiejętności wokalnych i ekspresji muzyczno-ruchowej poprzez:
- słuchanie piosenki tematycznej pt. "Magiczne miejsce", śpiewanie piosenki, taniec z rekwizytami.
- samodzielne wykonanie teatru - makiety;
- tworzenie dowolnych kukiełek i pacynek do zabaw w teatr;
- nadawanie niekonwencjonalnych zastosowań różnym przedmiotom;
- swobodne zabawy w teatr.
4. Treści z zakresu edukacji ruchowej i zdrowotnej, grafomotoryka:
Kształtowanie sprawności ciała i koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez:
- wykonywanie ćwiczeń z zestawu ćwiczeń porannych pt. „W teatrze”;
- udział w zabawach ruchowych o różnym charakterze, np. naśladowczym, orientacyjno-prządkowym, Ruchu Rozwijającego itp.;
- kreślenie szlaczków (dróg) – karta pracy;
- dbałość o poprawną postawę podczas pisania, rysowania, jedzenia, itp..
5. Treści edukacji emocjonalno-społecznej:
Wdrażanie do uczestnictwa w kulturze, wzmacnianie więzi rodzinnych; rozwijanie umiejętności współdziałania poprzez:
- oglądanie przedstawień teatralnych w internecie i rozmowy na temat dobrych manier w czasie pobytu w teatrze;
- wieczorne spotkania z książką, czytanie dziecku do snu;
- zabawy swobodne dziecka – budowanie z klocków, zabawy tematyczne, rysowanie, układanie puzzli, wspólne gry w planszówki, itp.
- wspólne tańce i zabawy ruchowe, zabawy teatralne i zabawa w kasę biletową (rodzic-dziecko);
- codzienne czynności porządkowe, przede wszystkim porządkowanie swojego pokoju, miejsca zabawy i nauki;
- dbałość o kulturę języka i używania zwrotów grzecznościowych.