Treści programowe na dzień 11.05.-15.05.2020
Poniedziałek 11.05.2020
Dzień 1.
- Oglądanie albumów przedstawiających zdjęcia z różnych stron Polski.
- Przygotowanie i układanie puzzli.
- „Poznajemy majowe święta” – słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej „Majowe święta.”
- „Moje osiedle w barwach narodowych” – rysowanie kredą na papierze ściernym.
- Zabawy na świeżym powietrzu: zabawa ruchowa z elementem skoku – „Wyścigi w workach”; zabawy swobodne z wykorzystaniem urządzeń ogrodowych.
- Oglądanie reprodukcji obrazu Jana Matejki „Konstytucja 3 maja 1791 roku.” Swobodne wypowiadanie się na jego temat.
- Słuchanie piosenki „Moja ojczyzna” Rozmowa na temat tekstu utworu.
Wtorek: 12.05.2020
Dzień 2.
- Układanie wzorów z biało-czerwonych prostokątów.
- Porównywanie zdjęć przedstawiających polskie godło. Obrysowywanie i kolorowanie rysunku korony.
- „Jestem dobrym Polakiem” – nauka na pamięć wiersza Iwony Fabiszewskiej „Moja Ojczyzna.”
- Zabawa ruchowa: „Wysoko, nisko”.
- Zajęcia umuzykalniające przy piosence „Moja ojczyzna.”
- Zabawy na świeżym powietrzu: zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania – Wybierz cel; odnajdywanie w ogrodzie przedszkolnym przedmiotów lub zabawek w kształcie koła.
- Flaga – ćwiczenia oddechowe.
Środa 13.05.2020
Dzień 3.
- Odtwarzanie rytmów.
- Wyklejanie plasteliną. Dorysowywanie elementów obrazka według własnego pomysłu.
- Zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku – Przeskakujemy fale.
- „Podróż po Polsce” – zajęcia matematyczne.
- Zabawy na świeżym powietrzu: zabawy z piłką – „Piłka w tunelu”; zabawy w piaskownicy.
- Zabawy konstrukcyjne – „Budujemy mosty.” Samodzielne rozwiązywanie sytuacji problemowej.
Czwartek 14.05.2020
Dzień 4.
- Metro – zabawy konstrukcyjne.
- „Ulica w dużym mieście” – ćwiczenia słuchu fonematycznego.
- Zwiedzamy Warszawę z Syrenką – zabawa dydaktyczna.
- „Godło Polski” – zajęcia plastyczne.
- Co to za miejsce? – poznawanie nazw wybranych miejsc w Polsce. Słuchanie ciekawostek na ich temat.
Piątek 15.05.2020
Dzień 5.
- Rozpoznawanie charakterystycznych miejsc przedstawionych na pocztówkach. Grupowanie pocztówek według dowolnego kryterium.
- Swobodne rozmowy na temat zwyczaju wysyłania pocztówek. Przygotowanie pocztówki do wysłania.
- „Od Bałtyku do Tatr„– quiz wiedzy o Polsce.
- Zabawy na świeżym powietrzu: spacer w pobliżu miejsca zamieszkania, w miejsce znajdowania się skrzynki pocztowej – wysłanie pocztówki z pozdrowieniami; zabawy konstrukcyjne w piaskownicy – rozwijanie umiejętności manualnych i wyobraźni.
- Odszukiwanie na dużym zdjęciu przedstawiającym Wawel umieszczonych pod nim fragmentów.
- Utrwalenie piosenki Moja ojczyzna – śpiew zbiorowy i indywidualny.