Treści programowe na okres 11.05. - 15.05.2020 r.
Temat tygodnia: Łąka w maju
Treści programowe:
Przyroda
• obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących latem w przyrodzie
• poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, motyli
• rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, np. poprzez wspólne wykonywanie albumów tematycznych o wybranych grupach roślin lub zwierząt.
Procesy poznawcze
• obserwowanie bliższego i dalszego otoczenia w różnych okolicznościach; dostrzeganie różnic, określanie ich (np. obserwowanie zmian zachodzących w otoczeniu podczas kolejnych pór roku),
• wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków,
• porównywanie par obrazków, wskazywanie różnic między nimi.
• rozpoznawanie odgłosów przyrody,
• rytmiczne dzielenie słów – nazw obrazków (na sylaby – bez używania tego określenia).
• rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą dotyku, smaku, węchu.
• rozwiązywanie zagadek,
• wykonywanie czynności wymagających analizy, syntezy, porównywania, klasyfikowanie
• skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez rodzica.
Aktywność językowa
• uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.
• słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.
• odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Początkowa nauka czytania i pisania
• rytmiczny podział słów (na sylaby) z pomocą rodzica lub samodzielnie.
• rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
Elementy matematyki
• liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
• porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
Działalność plastyczna
• dostrzeganie piękna wokół siebie, np. różnorodności roślin (kolorów, zapachów, kształtów kwiatów) występujących w ogrodzie,
• oglądanie reprodukcji znanych powszechnie obrazków i swobodne wypowiadanie się na ich temat,
• tworzenie prac plastycznych wykonywanych różnymi technikami.
• malowanie pędzlem,
• wycinanie, wydzieranie, składanie papieru.
W świecie sztuki – muzyka
• śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
• uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:
ze śpiewem,
rytmicznych,
ilustracyjnych.
Aktywność ruchowa
• uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa,
• uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.