Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Treści programowe na okres 11.05. - 15.05.2020 r.

Temat tygodnia: Łąka w maju
Treści programowe:
Przyroda
• obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących latem w przyrodzie
• poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, motyli
• rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, np. poprzez wspólne wykonywanie albumów tematycznych o wybranych grupach roślin lub zwierząt.
Procesy poznawcze
• obserwowanie bliższego i dalszego otoczenia w różnych okolicznościach; dostrzeganie różnic, określanie ich (np. obserwowanie zmian zachodzących w otoczeniu podczas kolejnych pór roku),
• wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków,
• porównywanie par obrazków, wskazywanie różnic między nimi.
• rozpoznawanie odgłosów przyrody,
• rytmiczne dzielenie słów – nazw obrazków (na sylaby – bez używania tego określenia).
• rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą dotyku, smaku, węchu.
• rozwiązywanie zagadek,
• wykonywanie czynności wymagających analizy, syntezy, porównywania, klasyfikowanie
• skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez rodzica.
Aktywność językowa
• uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.
• słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.
• odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Początkowa nauka czytania i pisania
• rytmiczny podział słów (na sylaby) z pomocą rodzica lub samodzielnie.
• rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
Elementy matematyki
• liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
• porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
Działalność plastyczna
• dostrzeganie piękna wokół siebie, np. różnorodności roślin (kolorów, zapachów, kształtów kwiatów) występujących w ogrodzie,
• oglądanie reprodukcji znanych powszechnie obrazków i swobodne wypowiadanie się na ich temat,
• tworzenie prac plastycznych wykonywanych różnymi technikami.
• malowanie pędzlem,
• wycinanie, wydzieranie, składanie papieru.
W świecie sztuki – muzyka
• śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
• uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:
 ze śpiewem,
 rytmicznych,
 ilustracyjnych.
Aktywność ruchowa
• uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa,
• uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.