Treści programowe na okres 25.05. - 29.05.2020 r.
Treści programowe na okres: 25.05-29.05.2020 dla grupy II C
Tematy dnia:
1. Dzieci takie jak my.
2. Jesteśmy dla siebie uprzejmi.
3. Zabawy w liczenie.
4. Zabawy dzieci z różnych stron świata.
5. Na placu zabaw.
Ja
• próby nazywania swoich emocji.
Koledzy, grupa przedszkolna
• stosowanie form grzecznościowych względem dzieci i dorosłych (w domu, w przedszkolu, na ulicy).
• dzielenie się swoimi przeżyciami.
Wspólnota narodowa i etniczna
• oglądanie książeczek ilustrujących życie dzieci innych narodów lub wspólnot etnicznych,
• przyswajanie nazw określających przynależność ludzi do wspólnoty narodowej lub etnicznej,
• poznawanie strojów ludowych,
• akceptowanie odrębności różnych narodów.
Procesy poznawcze
• wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków,
• porównywanie par obrazków, wskazywanie różnic między nimi.
• rozwiązywanie zagadek,
• wykonywanie czynności wymagających analizy, syntezy, porównywania, klasyfikowania.
• skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
Aktywność językowa
• uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.
• słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.
• odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Początkowa nauka czytania i pisania
• rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
Elementy matematyki
• liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
W świecie techniki
• naturalne zabawy badawcze, np. poznawanie właściwości różnych materiałów w bezpośrednim z nimi kontakcie (budowanie babek z piasku, gniecenie papieru, lepienie bałwana itp.),
• uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badanie tonięcia i pływania ciał,
• samodzielne eksperymentowanie z właściwościami materiałów, np. różnego rodzaju papierem.
Działalność plastyczna
• rozróżnianie i nazywanie barw – podstawowych i pochodnych.
• malowanie palcami, dłonią, pędzlem.
W świecie sztuki – muzyka
• śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
• uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych.
Aktywność ruchowa
• uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa,
• uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.