Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Treści programowe na okres 25.05. - 29.05.2020 r.

Treści programowe na okres: 25.05-29.05.2020 dla grupy II C

Tematy dnia:
1. Dzieci takie jak my.
2. Jesteśmy dla siebie uprzejmi.
3. Zabawy w liczenie.
4. Zabawy dzieci z różnych stron świata.
5. Na placu zabaw.

Ja
• próby nazywania swoich emocji.

Koledzy, grupa przedszkolna
• stosowanie form grzecznościowych względem dzieci i dorosłych (w domu, w przedszkolu, na ulicy).
• dzielenie się swoimi przeżyciami.

Wspólnota narodowa i etniczna
• oglądanie książeczek ilustrujących życie dzieci innych narodów lub wspólnot etnicznych,
• przyswajanie nazw określających przynależność ludzi do wspólnoty narodowej lub etnicznej,
• poznawanie strojów ludowych,
• akceptowanie odrębności różnych narodów.

Procesy poznawcze
• wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków,
• porównywanie par obrazków, wskazywanie różnic między nimi.
• rozwiązywanie zagadek,
• wykonywanie czynności wymagających analizy, syntezy, porównywania, klasyfikowania.
• skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa
• uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.
• słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.
• odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Początkowa nauka czytania i pisania
• rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki
• liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

W świecie techniki
• naturalne zabawy badawcze, np. poznawanie właściwości różnych materiałów w bezpośrednim z nimi kontakcie (budowanie babek z piasku, gniecenie papieru, lepienie bałwana itp.),
• uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badanie tonięcia i pływania ciał,
• samodzielne eksperymentowanie z właściwościami materiałów, np. różnego rodzaju papierem.

Działalność plastyczna
• rozróżnianie i nazywanie barw – podstawowych i pochodnych.
• malowanie palcami, dłonią, pędzlem.

W świecie sztuki – muzyka
• śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
• uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych.

Aktywność ruchowa
• uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa,
• uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.