Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Treści programowe o 25.05. do 29.05.

 Temat tygodnia : Niby tacy sami, a jednak inni.

Tematy:

  1. Dzieci z różnych stron świata.
  2. Poznajemy inne kultury.
  3. W krainie osób niepełnosprawnych.
  4. Przyjaciel dobry na wszystko.
  5. Wspólne zabawy.

Treści programowe:

Wspólnota narodowa i etniczna

Kultura innych narodów

  • poznawanie kultur innych narodów poprzez wykorzystywanie książek, filmów, internetu
  • poznawanie świątecznych obrzędów, zwyczajów, tradycji ludzi różnych narodowości
  • akceptowanie odrębności ludzi różnych narodów.

Świat wartości

Wartości społeczno-moralne

  • rozpoznawanie i nazywanie takich wartości, jak: miłość, dobro, przyjaźń, prawda, szacunek, szczęście, uczciwość, odwaga, tolerancja itp.
  • niewyśmiewanie innych, niechwalenie się bogactwem
  • pomaganie młodszym, starszym i tym, którzy potrzebują pomocy
  • przestrzeganie norm współżycia opartych na wartościach
  • akceptowanie równości praw wszystkich.

Koledzy, grupa przedszkolna

Dziecięce relacje

  • dostrzeganie potrzeb innych dzieci, szanowanie ich
  • uwrażliwianie na krzywdy, kłopoty, trudności innych dzieci
  • pojmowanie charakteru kontaktu społecznego, jakim jest przyjaźń
  • szanowanie odmienności innych dzieci.

Rodzina

Rodzinne święta

  • celebrowanie Dnia Dziecka (aktywny udział w organizacji wspólnych zabaw); poznawanie jego międzynarodowego charakteru.

Procesy poznawcze

Myślenie (logiczne)

  • analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie.

Pamięć

  • zapamiętywanie informacji po to, żeby móc je kiedyś wykorzystać.

Uwaga

  • skupianie uwagi na osobach, przedmiotach, obrazkach, wyjaśnieniach, treściach przedstawionych wierszy, opowiadań
  • dłuższe skupianie uwagi na wykonywanych ćwiczeniach, zadaniach, pracach plastycznych.

Aktywność językowa

Słownictwo

  • nazywanie stanów emocjonalnych: wesoły, smutny, zły, przestraszony…

Wypowiedzi ustne

  • opowiadanie historyjek obrazkowych ułożonych według kolejności zdarzeń.

Początkowa nauka czytania i pisania

Słuch fonematyczny

  • wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.

Przygotowanie do czytania

  • czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).

Próby czytania

  • rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż
  • czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej)
  • czytanie krótkich tekstów o prostej budowie fonetycznej.

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach (np. z zastosowaniem klamerek, spinaczy) oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej
  • odróżnianie druku od pisma
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
  • wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych różnymi technikami
  • budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.

Zainteresowania czytelnicze

  • próby samodzielnego czytania krótkich tekstów.

Elementy matematyki

Orientacja przestrzenna

  • różnicowanie prawej strony i lewej strony.

Liczenie

  • posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym
  • kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą.

Dodawanie i odejmowanie

  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych
  • rozwiązywanie zadań tekstowych o tematyce bliskiej dzieciom; stosowanie metody symulacji.

Pojęcie stałości liczby, równoliczność

  • rozróżnianie zbiorów równolicznych i zbiorów nierównolicznych (rozumienie liczby w aspekcie kardynalnym).

Mierzenie długości, szerokości, wysokości

  • mierzenie długości (szerokości) za pomocą sznurka, dłoni, stopa za stopą, krokami.

W świecie sztuki – teatr

Teatr dziecięcy

  • uczestniczenie w różnych zabawach teatralnych, montażach słowno-muzycznych
  • uczestniczenie w ćwiczeniach dykcyjnych rozwijających wyrazistość, właściwą intonację wypowiedzi.

W świecie sztuki – muzyka

Instrumenty perkusyjne

  • akompaniowanie do piosenek na instrumentach lub różnych przedmiotach, indywidualnie lub grupowo (orkiestra).