Treści programowe od 06.04.2021 do 09.04.2021
Treści programowe edukacji zdalnej od 06. 04. 2021r. do 09. 04. 2021r.
Krąg tematyczny : „Wiosna w parku i ogrodzie”
Temat dnia: „Witaj, wiosno!” 06.04.2021r.
Temat dnia: „Wiosenka, wiosenka w konwaliowych sukienkach” 07.04.2021r.
Temat dnia: „Wiosenkowo, fiołkowo” 08.04.2021r.
Temat dnia: „Wyprawa po wiosenne słońce” 09.04.2021r.
Treści programowe:
Obszar fizyczny
• wdrażanie do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem materiałów użytkowych, w tym materiału naturalnego
• wyrabianie sprawności i dokładności w wykonywaniu różnorodnych poleceń, w tym ćwiczeń gimnastycznych, gier i zabaw ruchowych
• doskonalenie sprawności manualnej
• używanie chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pisania
Obszar społeczny
• wdrażanie do uważnego słuchania i zapamiętywania poleceń, czekania na swoją kolej
• wdrażanie do zachowania porządku i ładu na własnym stanowisku pracy
• wdrażanie do samodzielnego przygotowania przyborów i materiałów do zajęć, do kończenia pracy w wyznaczonym czasie
• wdrażanie do odpowiedzialnego, sumiennego i rzetelnego wykonywania podejmowanych zadań i obowiązków
• kształtowanie postawy szacunku i wdzięczności za wykonaną pracę, szanowanie wytworów pracy
Obszar emocjonalny
• rozwijanie ciekawości poznawczej oraz chęci odkrywania tajemnic przyrody poprzez prowadzenie obserwacji, wykonywanie doświadczeń i eksperymentowanie
• uczenie dostrzegania, odkrywania, odbierania i przeżywania wrażeń estetycznych, których dostarcza świat przyrody wiosną
• okazywanie emocji i wrażliwości na naturalne piękno budzącego się życia, podczas obserwacji przyrodniczych w najbliższym otoczeniu
Obszar poznawczy
• uświadamianie różnorodności i współzależności organizmów w świecie przyrody oraz podstawowych praw rządzących światem
• określanie charakterystycznych dla wiosny zmian w przyrodzie i otoczeniu, dostrzeganie bogactwa barw, kształtów, zapachów i dźwięków – budowanie czynnego i biernego słownika
• wdrażanie do umiejętności zakładania hodowli roślin jadalnych i ozdobnych, obserwowania wzrostu roślin od nasienia, prowadzenia kalendarza obserwacji
• rozwijanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na pytania
• kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych
• kodowanie i odczytywanie zakodowanych informacji – nazywanie, rozróżnianie i klasyfikowanie figur geometrycznych według cech określonych kartami kodowymi
• rozwijanie sprawności: dodawania i odejmowania w zakresie 10, porównywania, układania prostych działań matematycznych z użyciem znaków: „+”, „–”, „=”
• doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, określanie głosek według kolejności ich występowania w wyrazie, doskonalenie umiejętności układania z liter sylab i wyrazów