Treści programowe od 07.12 -11.12.2020 r.
Treści programowe od 07.12.2020 – 11.12.2020 r.
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- spożywanie posiłków – korzystanie z serwetek,
- wiązanie obuwia.
Językowa aktywność dziecka
- rozwijanie koordynacji ruchowej (głównie skoordynowanej współpracy ruchów ramienia, przedramienia, nadgarstka i palców),
- nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki).
Artystyczna aktywność dziecka
- przeprowadzanie eksperymentów, wyciąganie wniosków.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- wspólne organizowanie zabaw ruchowych - rodzic - dziecko.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- czerpanie radości i satysfakcji z przebywania na łonie natury w miarę możliwości , z zachowaniem dystansu.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach,
- prowadzenie dialogów z zachowaniem przyjętych zasad.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Językowa aktywność dziecka
- formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji,
- wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie,
- liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską,
- rozpoznawanie liter, czytanie krótkich tekstów,
- rozpoznawanie liter pisanych.
Artystyczna aktywność dziecka
- poznawanie różnych technik plastycznych, np. kolażu, mokre na mokrym, poprzez wykonywanie prac z ich wykorzystaniem,
- wycinanie nożyczkami po wyznaczonych liniach falistych i prostych;
Poznawcza aktywność dziecka
- inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci,
- klasyfikowanie przedmiotów pod względem kilku cech wspólnych,
- dodawanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych,
- rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze,
- poznawanie historii powstania węgla kamiennego, jego właściwości.
Program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A. 2020 (s. 41-44, 50, 53, 54, 60, 61, 66, 67, 68, 74, 75, 76, 78).