Treści programowe od 11.05.-15.05.
Edukacja językowa:
- wzbogacanie słownictwa poprzez kontakt z literaturą dziecięcą i uważne słuchanie utworów
Elementarna nauka pisania i czytania
– czytanie krótkich, ilustrowanych tekstów.
Edukacja matematyczna
Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia
– poznawanie nominałów wybranych monet i banknotów; używanie ich papierowych sylwet w zabawie.
Edukacja przyrodnicza:
– poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt
– określanie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt.
Edukacja muzyczna:
Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie i śpiewanie piosenek („Wiosna na łące”)
Edukacja plastyczna:
Rozwijanie wrażliwości plastycznej i doskonalenie umiejętności manualnych – praca plastyczna „Biedronka’, „Kolorowa łąka”
Edukacja ruchowa i zdrowotna:
Kształtowanie prawidłowej postawy ciała, sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej poprzez:
- wykonywanie ćwiczeń z zestawu zabaw porannych
- wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych
Edukacja emocjonalno-społeczna:
Wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego poprzez:
- stwarzanie okazji do dokonywania przez dziecko wyborów co do podejmowanych aktywności – w codziennych sytuacjach
- umożliwianie doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym
- wspieranie dziecka w podejmowaniu prób samooceny i oceny zachowań innych
- rozwijanie umiejętności współdziałania – wspólna zabawa, ćwiczenia gimnastyczne, granie w gry, itp.
Kształtowanie nawyków higienicznych i samoobsługowych poprzez codzienne czynności higieniczne: mycie rąk i całego ciała, czesanie się, mycie zębów, załatwiane potrzeb fizjologicznych; codzienne czynności porządkowe - porządkowanie swojego pokoju; codzienne ćwiczenia samodzielnego ubierania się; kulturalne spożywanie posiłków; pomoc w obowiązkach domowych