Treści programowe od 12.04.2021 - 16.04.2021 r.
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- wiązanie obuwia.
Językowa aktywność dziecka
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej,
- nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki).
Artystyczna aktywność dziecka
- improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach z elementami rywalizacji,
- przewidywanie skutków wynikających z niebezpiecznych zabaw i zachowań.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- wykorzystanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny,
- pełnienie w każdej sytuacji roli słuchacza i mówiącego.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa: poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np. Marsa, słuchanie ciekawostek na ich temat,
- poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata,
- dzielenie się wiadomościami na temat kosmosu: lotów kosmicznych, planet, gwiazdozbiorów.
Językowa aktywność dziecka
- sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach,
- formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat,
- próby samodzielnego czytania,
- wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie,
- liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską,
- czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej,
- rozpoznawanie liter pisanych.
Artystyczna aktywność dziecka
- opracowanie planu działania podczas wykonywania danej pracy plastycznej,
- samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowisk pracy,
- uczestniczenie w zabawach wykorzystujących wybrane techniki i metody aktywizujące, np.: kreatywne rysowanie, tworzenie analogii, wizualizacja, personifikacja.
Poznawcza aktywność dziecka
- słuchanie rymowanek, wierszy opisujących nierealne miejsca, postacie, zdarzenia – wymienianie zawartych w nich nonsensów,
- dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy,
- nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia,
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych,
- rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze,
- rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.