Treści programowe od 12.04.2021 do 16.04.2021
Treści programowe edukacji zdalnej od 12. 04. 2021 r. do 16. 04. 2021 r.
Krąg tematyczny : „Obserwujemy pogodę”
Temat dnia: „ Ach, ta pogoda – co to takiego?” 12. 04. 2021 r.
Temat dnia: „Obserwujemy pogodę – co to jest prognoza pogody?” 13. 04. 2021 r.
Temat dnia: „Pogoda w różnych porach roku.” 14. 04. 2021 r.
Temat dnia: „Jak się zachować w czasie różnej pogody?” 15. 04. 2021 r.
Temat dnia: „Kalendarz pogody.” 16. 04. 2021 r.
Treści programowe:
Cele ogólne
Obszar fizyczny
• kształtowanie postawy odpowiedzialności za zdrowie własne i innych
• rozwijanie sprawności ruchowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej w różnych formach aktywności
• doskonalenie małej motoryki
• wyrabianie umiejętności prawidłowego chwytu podczas malowania, pisania, wycinania, ubierania się i sprzątania
Obszar społeczny
• budowanie uczucia więzi z przyrodą
• wyrabianie umiejętności współdziałania, podporządkowywanie się określonym zasadom obowiązującym w grach, zabawach
• kształtowanie czynności samoobsługowych – ćwiczenia dobieraniu ubioru do pogody, sprzątaniu własnego miejsca pracy
Obszar emocjonalny
• dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej, dostrzeganie piękna pogody w każdej aurze
• wdrażanie do rozpoznawania i nazywania emocji związanych z pogodą
• wdrażanie do szanowania emocji swoich i innych ludzi
• wyrażanie swoich emocji w społecznie akceptowany sposób
• wdrażanie do pracy nad sobą, do rozwijania własnych zainteresowań i uzdolnień
Obszar poznawczy
• wdrażanie do planowania i prowadzenia obserwacji przyrodniczych
• rozwijanie myślenia, analizy, syntezy, wnioskowania, formułowania myśli w formie zdania
• rozwijanie umiejętności kodowania informacji za pomocą symboli lub obrazków
• utrwalanie umiejętności przeliczania, porównywania, rachowania w zakresie 10
• rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów i tekstów złożonych z poznanych liter
• rozwijanie umiejętności odczytywania rebusów obrazkowo -literowych
• doskonalenie umiejętności pisania po śladzie i z pamięci wzorów poznanych liter – ćwiczenia grafomotoryczne.