Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Treści programowe od 12.10.2020 - 16.10.2020 r.

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • spożywanie posiłków – korzystanie z serwetek,
  • określanie swoich cech fizycznych: wzrost, kolor włosów, oczu,
  • rysowanie siebie z uwzględnieniem charakterystycznych szczegółów.

Językowa aktywność dziecka

  • rozwijanie koordynacji ruchowej,
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki),
  • rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze,
  • nabywanie umiejętności kreślenia w ograniczonej przestrzeni, w układzie szeregowym, linii będących elementami liter (linii prostych, pionowych, poziomych i ukośnych, falistych, zaokrąglonych, pętli, kół, owali)Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
  •  wspólne organizowanie zabaw ruchowych z rodzicami lub rodzeństwem

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • stosowanie technik i metod pozwalających przezwyciężać negatywne emocje powstałe w wyniku przeżytych porażek i sytuacji stresowych, np. technik relaksacyjnych, muzykoterapii,
  • godzenie się z porażką i radość z sukcesów kolegów/koleżanek,
  • podawanie przeciwieństw do określonych stanów emocjonalnych,
  • wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości,
  • szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym.

 Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • określanie swoich cech fizycznych: koloru oczu,
  • ocenianie zachowań innych (kolegów, bohaterów literackich, filmowych),
  • szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach ,
  • pomaganie młodszym, nieśmiałym, niepełnosprawnym, akceptowanie ich inności,
  • prowadzenie dialogów z zachowaniem przyjętych zasad.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Językowa aktywność dziecka

  • posługiwanie się poprawną mową,
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat ,
  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie,
  • rozpoznawanie liter pisanych,
  • czytanie całościowe wyrazów, równoważników zdań.

Artystyczna aktywność dziecka

  • ocenianie zachowań fikcyjnych bohaterów; stosowanie określeń: bohater pozytywny, bohater negatywny,
  • opracowanie planu działania podczas wykonywania danej pracy plastycznej.

Poznawcza aktywność dziecka

  • wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek (z uzasadnieniem wyboru),
  • inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci,
  • tworzenie ciągów słów na zasadzie skojarzeń, np.: wiosna – ptaki – bocian– żaba – jezioro...
  • rozpoznawanie cyfr i liczby 10.