Treści programowe od 12.10.2020 - 16.10.2020 r.
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- spożywanie posiłków – korzystanie z serwetek,
- określanie swoich cech fizycznych: wzrost, kolor włosów, oczu,
- rysowanie siebie z uwzględnieniem charakterystycznych szczegółów.
Językowa aktywność dziecka
- rozwijanie koordynacji ruchowej,
- nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki),
- rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze,
- nabywanie umiejętności kreślenia w ograniczonej przestrzeni, w układzie szeregowym, linii będących elementami liter (linii prostych, pionowych, poziomych i ukośnych, falistych, zaokrąglonych, pętli, kół, owali)Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- wspólne organizowanie zabaw ruchowych z rodzicami lub rodzeństwem
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- stosowanie technik i metod pozwalających przezwyciężać negatywne emocje powstałe w wyniku przeżytych porażek i sytuacji stresowych, np. technik relaksacyjnych, muzykoterapii,
- godzenie się z porażką i radość z sukcesów kolegów/koleżanek,
- podawanie przeciwieństw do określonych stanów emocjonalnych,
- wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości,
- szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- określanie swoich cech fizycznych: koloru oczu,
- ocenianie zachowań innych (kolegów, bohaterów literackich, filmowych),
- szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach ,
- pomaganie młodszym, nieśmiałym, niepełnosprawnym, akceptowanie ich inności,
- prowadzenie dialogów z zachowaniem przyjętych zasad.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Językowa aktywność dziecka
- posługiwanie się poprawną mową,
- formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat ,
- wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie,
- rozpoznawanie liter pisanych,
- czytanie całościowe wyrazów, równoważników zdań.
Artystyczna aktywność dziecka
- ocenianie zachowań fikcyjnych bohaterów; stosowanie określeń: bohater pozytywny, bohater negatywny,
- opracowanie planu działania podczas wykonywania danej pracy plastycznej.
Poznawcza aktywność dziecka
- wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek (z uzasadnieniem wyboru),
- inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci,
- tworzenie ciągów słów na zasadzie skojarzeń, np.: wiosna – ptaki – bocian– żaba – jezioro...
- rozpoznawanie cyfr i liczby 10.