Treści programowe od 14.04. do 17.04.
Edukacja przyrodnicza:
- poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, zabijanie zwierząt dla futer, kłów, wycinanie lasów, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach
- nieniszczenie roślin, np. niełamanie gałęzi drzew
- wyrzucanie śmieci do kosza
- niedeptanie trawników, klombów z kwiatami
- szanowanie wody, niemarnowanie jej
- wyjaśnianie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione.
Elementarna nauka pisania i czytania
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich
- czytanie krótkich ilustrowanych tekstów.
Edukacja matematyczna:
Rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania
- klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy lub kilku cech wspólnych
Edukacja muzyczna:
Rozwijanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu i ekspresji muzyczno-ruchowej poprzez:
- udział w zabawach ruchowo-naśladowczych i rytmiczno-ruchowych (piosenka "Nasze uszy słyszą świat")
- słuchanie i nauka piosenki tematycznej "Ochroń Ziemię"
Edukacja plastyczna:
Rozwijanie wrażliwości plastycznej i doskonalenie umiejętności manualnych – praca plastyczna „Jaki piękny jest świat”
Edukacja ruchowa i zdrowotna:
Kształtowanie prawidłowej postawy ciała, sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej poprzez:
- wykonywanie ćwiczeń z zestawu zabaw porannych
- wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych
Edukacja emocjonalno-społeczna:
Wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego poprzez:
- stwarzanie okazji do dokonywania przez dziecko wyborów co do podejmowanych aktywności – w codziennych sytuacjach
- umożliwianie doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym
- wspieranie dziecka w podejmowaniu prób samooceny i oceny zachowań innych
- rozwijanie umiejętności współdziałania – wspólna zabawa, ćwiczenia gimnastyczne, granie w gry, itp.
Kształtowanie nawyków higienicznych i samoobsługowych poprzez codzienne czynności higieniczne: mycie rąk i całego ciała, czesanie się, mycie zębów, załatwiane potrzeb fizjologicznych; codzienne czynności porządkowe - porządkowanie swojego pokoju; codzienne ćwiczenia samodzielnego ubierania się; kulturalne spożywanie posiłków;