Treści programowe od 18.05. do 22.05.
Temat tygodnia : Święto Rodziców
Tematy :
- Jaka jest moja Mama jaki jest mój Tata.
- Kwiaty dla Mamy.
- Mój kochany Tatuś.
- Nasze ulubione zabawy i sporty.
- Niespodzianki dla naszych rodziców.
Treści programowe:
Rodzina
Wiedza o rodzinie
- opisywanie wyglądu rodziców; podawanie ich charakterystycznych cech (wygląd, charakter)
- podawanie informacji na temat pracy zawodowej rodziców
- opowiadanie o ulubionych zajęciach domowych poszczególnych członków rodziny
- wyjaśnianie wieloznaczności słowa dom.
Rodzinne święta
- określanie znaczenia wspólnego przeżywania świąt rodzinnych
- podawanie przybliżonych dat świat rodziców i świąt dziadków
Mali artyści
Przejawy ekspresji
- wyrażanie swoich przeżyć wewnętrznych, uczuć poprzez różne formy ekspresji: słownej, ruchowej, muzycznej, plastycznej.
Świat wartości
Wewnętrzne potrzeby
- poczucie sprawstwa
- autorytet bliskich osób dorosłych, w tym seniorów rodziny.
Początkowa nauka czytania i pisania
Słuch fonematyczny
- wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
Przygotowanie do czytania
- czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).
Próby czytania
- rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż
- czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej)
- czytanie krótkich tekstów o prostej budowie fonetycznej.
Przygotowanie do pisania
- rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach (np. z zastosowaniem klamerek, spinaczy) oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej
- odróżnianie druku od pisma
- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
- wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych różnymi technikami
- budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.
Elementy matematyki
Liczenie
- posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym
- kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą.
Dodawanie i odejmowanie
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych
- rozwiązywanie zadań tekstowych o tematyce bliskiej dzieciom; stosowanie metody symulacji.
Pojęcie stałości liczby, równoliczność
- rozróżnianie zbiorów równolicznych i zbiorów nierównolicznych (rozumienie liczby w aspekcie kardynalnym).