Treści programowe od 20.04-24.04
Edukacja językowa: W świecie teatru
– odszukiwanie w oglądanych utworach uniwersalnych wartości, takich jak: dobro, piękno, sprawiedliwość, prawda
– umiejętne posługiwanie się rekwizytami
– wspólne wykonywanie pacynek, kukiełek, sylwet (do teatrzyku cieni).
Elementarna nauka pisania i czytania
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich
- czytanie krótkich ilustrowanych tekstów.
Edukacja matematyczna:
Mierzenie przedmiotów; rozumienie stałości miary (wysokość, długość, szerokość)
– porównywanie objętości cieczy
– zwracanie uwagi na zmiany objętości podczas dolewania lub odlewania cieczy
– mierzenie objętości cieczy przy zastosowaniu takiej samej miary, np. nalewanie odmierzonej kubkiem cieczy do różnych słoików; próby wyjaśniania, dlaczego poziom cieczy w poszczególnych słoikach jest różny.
Edukacja muzyczna:
Rozwijanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu i ekspresji muzyczno-ruchowej poprzez:
- udział w zabawach ruchowo-naśladowczych i rytmiczno-ruchowych
- słuchanie i nauka piosenki tematycznej "Paluszkowy teatrzyk"
Edukacja plastyczna:
Rozwijanie wrażliwości plastycznej i doskonalenie umiejętności manualnych – praca plastyczna „W krainie smoków”
Edukacja ruchowa i zdrowotna:
Kształtowanie prawidłowej postawy ciała, sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej poprzez:
- wykonywanie ćwiczeń z zestawu zabaw porannych
- wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych
Edukacja emocjonalno-społeczna:
Wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego poprzez:
- stwarzanie okazji do dokonywania przez dziecko wyborów co do podejmowanych aktywności – w codziennych sytuacjach
- umożliwianie doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym
- wspieranie dziecka w podejmowaniu prób samooceny i oceny zachowań innych
- rozwijanie umiejętności współdziałania – wspólna zabawa, ćwiczenia gimnastyczne, granie w gry, itp.
Kształtowanie nawyków higienicznych i samoobsługowych poprzez codzienne czynności higieniczne: mycie rąk i całego ciała, czesanie się, mycie zębów, załatwiane potrzeb fizjologicznych; codzienne czynności porządkowe - porządkowanie swojego pokoju; codzienne ćwiczenia samodzielnego ubierania się; kulturalne spożywanie posiłków; pomoc w obowiązkach domowych