Treści programowe od 25.05 do 29.05
Edukacja językowa:
- wzbogacanie słownictwa poprzez kontakt z literaturą dziecięcą i uważne słuchanie utworów
Elementarna nauka pisania i czytania
– czytanie krótkich, ilustrowanych tekstów.
Edukacja matematyczna
Rozwijanie intuicji geometrycznej
– określanie podstawowych cech różniących poszczególne figury
Edukacja muzyczna:
Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie i śpiewanie piosenek
Edukacja ruchowa i zdrowotna:
Kształtowanie prawidłowej postawy ciała, sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej poprzez:
- wykonywanie ćwiczeń z zestawu zabaw porannych
- wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych
Edukacja emocjonalno-społeczna:
Poznawanie świata i siebie
- nazywanie ludzi różnych ras, określanie miejsc ich zamieszkania, warunków klimatycznych, w jakich żyją
- poznawanie zwyczajów ludzi różnych ras (ubiór, mieszkanie)
- zwracanie uwagi na zabawy dzieci
z różnych regionów świata.
Poznawanie swojego ciała poprzez zabawy
- dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także nie-powtarzalności innych, szanowanie jej.
Wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego poprzez:
- stwarzanie okazji do dokonywania przez dziecko wyborów co do podejmowanych aktywności – w codziennych sytuacjach
- umożliwianie doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym
- wspieranie dziecka w podejmowaniu prób samooceny i oceny zachowań innych
- rozwijanie umiejętności współdziałania – wspólna zabawa, ćwiczenia gimnastyczne, granie w gry, itp.
Kształtowanie nawyków higienicznych i samoobsługowych poprzez codzienne czynności higieniczne: mycie rąk i całego ciała, czesanie się, mycie zębów, załatwiane potrzeb fizjologicznych; codzienne czynności porządkowe - porządkowanie swojego pokoju; codzienne ćwiczenia samodzielnego ubierania się; kulturalne spożywanie posiłków; pomoc w obowiązkach domowych