Treści programowe od 29.03.2021 do 02.04.2021
Treści programowe edukacji zdalnej od 29.03.2021r. do 02.04.2021r.
Krąg tematyczny : „Wkrótce Wielkanoc”
Temat dnia: „Pisanki” 29.03.2021r.
Temat dnia: „Kura, kurczęta i pisanki” 30.03.2021r.
Temat dnia: „Pisanki wielkanocne” 31.03.2021r.
Temat dnia: „Kartka wielkanocna” 01.04.2021r.
Temat dnia: „Bajeczka wielkanocna”02.04.2021r.
Treści programowe:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
spożywanie posiłków – korzystanie z serwetek.
Językowa aktywność dziecka
nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych
wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki).
Artystyczna aktywność dziecka
wspólne przeprowadzanie eksperymentów, wyciąganie wniosków,
improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie zabaw ruchowych.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
prowadzenie dialogów z zachowaniem przyjętych zasad.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Językowa aktywność dziecka
układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich, dopowiadanie ich zakończeń,
próby samodzielnego czytania,
wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie,
liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską,
czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej,
Artystyczna aktywność dziecka
improwizowanie ruchowe dowolnej muzyki.
Poznawcza aktywność dziecka
uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych,
rozwijanie myślenia logicznego poprzez rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów),
określanie położenia przedmiotów w przestrzeni,
klasyfikowanie przedmiotów pod względem kilku cech wspólnych,
dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych,
układanie działań do podanych zadań; głośne ich odczytywanie,
rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.