Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Treści programowe od 30.03. do 03.04.

Zagadnienie tygodniowe  "Wiosenne powroty"

Tematy dnia

1. Jajko i jego tajemnice

2. Poznajemy budowę ptaka

3. Ptasie gniazdo

4. Ptasie koncerty

5. Ptasie pióra

Obserwacja przyrody

• zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie.

Przyroda wiosną

• poznawanie życia ptaków wiosną – budowanie gniazd, składanie jaj, wyleganie się młodych, dbanie o nie. Podstawy ekologii • wyjaśnianie określeń: rośliny chronione, zwierzęta chronione; poznawanie przedstawicieli ginących gatunków.

Procesy poznawcze Myślenie (logiczne)

• analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie. Uwaga

• skupianie uwagi na osobach, przedmiotach, obrazkach, wyjaśnieniach, treściach przedstawianych wierszy, opowiadań

• dłuższe skupianie uwagi na wykonywanych ćwiczeniach, zadaniach, pracach plastycznych. Aktywność językowa Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

• uczestniczenie w ćwiczeniach narządów artykulacyjnych z wykorzystaniem głosek, sylab i krótkich tekstów. Wypowiedzi ustne

• opowiadanie o obrazkach przedstawiających różne sytuacje • wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich. Poprawność składniowa wypowiedzi • wypowiadanie się zdaniami złożonymi. Początkowa nauka czytania i pisania Słuch fonematyczny

• wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie. Przygotowanie do czytania

• czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).

Próby czytania

• rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, ż

• czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej) • czytanie krótkich tekstów o prostej budowie fonetycznej. Przygotowanie do pisania

• rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach (np. z zastosowaniem klamerek, spinaczy) oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej • odróżnianie druku od pisma

• wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych

• wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych różnymi technikami

• budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.

Elementy matematyki Liczenie

• posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym

• kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą. Dodawanie i odejmowanie

• dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych

• rozwiązywanie zadań tekstowych o tematyce bliskiej dzieciom; stosowanie metody symulacji. Pojęcie stałości liczby, równoliczność

• rozróżnianie zbiorów nierównolicznych i zbiorów nierównolicznych (rozumienie liczby w aspekcie kardynalnym).

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

• uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.