Treści programowe od 4.05. do 8.05.
Edukacja patriotyczna
Nasza miejscowość, nasz region - poznawanie swojej miejscowości
– nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków, miejsc
– poznawanie legend, opowieści związanych ze swoją miejscowością, swoim regionem
– tworzenie planu swojego osiedla, swojej miejscowości
– słuchanie nagrań zespołów ludowych ze swojego regionu, poznanie przyśpiewek, obrzędów, tańców, gwary.
Rozwijanie poczucia przynależności narodowej
– poznawanie legend, opowiadań, wierszy dotyczących historii państwa polskiego, np. jego powstania
– podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu
– poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc
– nazywanie największych rzek Polski – Wisły
i Odry, Morza Bałtyckiego, gór – Tatr – oraz większych miast Polski.
Edukacja językowa:
- wzbogacanie słownictwa poprzez kontakt z literaturą dziecięcą i uważne słuchanie utworów
Elementarna nauka pisania i czytania
– czytanie krótkich, ilustrowanych tekstów.
Edukacja matematyczna:
Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia
– dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych.
Edukacja muzyczna:
Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie i śpiewanie piosenek („Miotlarz”, „Syrenka”)
Edukacja plastyczna:
Rozwijanie wrażliwości plastycznej i doskonalenie umiejętności manualnych – praca plastyczna „Nasze godło”
Edukacja ruchowa i zdrowotna:
Kształtowanie prawidłowej postawy ciała, sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej poprzez:
- wykonywanie ćwiczeń z zestawu zabaw porannych
- wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych
Edukacja emocjonalno-społeczna:
Wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego poprzez:
- stwarzanie okazji do dokonywania przez dziecko wyborów co do podejmowanych aktywności – w codziennych sytuacjach
- umożliwianie doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym
- wspieranie dziecka w podejmowaniu prób samooceny i oceny zachowań innych
- rozwijanie umiejętności współdziałania – wspólna zabawa, ćwiczenia gimnastyczne, granie w gry, itp.
Kształtowanie nawyków higienicznych i samoobsługowych poprzez codzienne czynności higieniczne: mycie rąk i całego ciała, czesanie się, mycie zębów, załatwiane potrzeb fizjologicznych; codzienne czynności porządkowe - porządkowanie swojego pokoju; codzienne ćwiczenia samodzielnego ubierania się; kulturalne spożywanie posiłków; pomoc w obowiązkach domowych