Wielkanoc
Treści nauczania za okres od 06.04 – 10.04.2020 r.
Temat tygodnia: Wielkanoc.
Tematy dni:
- Wielkanocne malowanie. Koszyczek wielkanocny.
- Kurczaki i jajka. Zwyczaje wielkanocne.
Nasze rodziny.
Wzmacnianie więzi w rodzinie.
- kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, związanych ze świętami Wielkanocy przejmowanych od
pokoleń;
Działalność plastyczna.
Barwy wokół nas.
- nazywanie barw – ciepłych i zimnych.
Zainteresowania plastyczne
- wycinanie konkretnych lub dowolnych kształtów z papieru kolorowego, ścinków tekstylnych,
tektury itp.
Aktywność językowa
Wypowiedzi ustne.
- wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich;
- opowiadanie historyjek obrazkowych ułożonych wg kolejności zdarzeń;
Poprawność gramatyczna wypowiedzi.
- poprawne stosowanie przymiotników (ciepły, mokry…), przysłówków (ciepło, mokro, daleko…), spójników (i, bo…).
Początkowa nauka czytania i pisania (
Słuch fonematyczny
- wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie;
- wyodrębnianie zdań w wypowiedziach – liczenie ich;
- słuchanie wypowiedzianych zdań – wyodrębnianie z nich słów;
- dzielenie wyrazów na sylaby;
Przygotowanie do czytania
- czytanie tekstów obrazkowo- wyrazowych wspólnie z osoba dorosłą; ( dorosły czyta tekst – dziecko
podaje nazwy obrazków);
- czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).
Próby czytania
- rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, - 6-l.
- czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej)- 6-l.
- czytanie krótkich tekstów o prostej budowie fonetycznej.- 6-l.
Przygotowanie do pisania
- określanie kierunku rysowania szlaczków ( od lewej do prawej)
- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych – plątaninki, szlaczki literopodobne; łączenie kropek;
- wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych różnymi technikami;
- budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania; -6-l.
Elementy matematyki
Liczenie
- posługiwanie się w celowo stworzonych sytuacjach liczebnikami głównymi i porządkowymi;
-posługiwanie się liczebnikami w znaczeniu kardynalnym tzn. odpowiadanie na pytanie: ile jest, ile masz? np. dziecko przelicza ilość kredek i na pytanie ile masz kredek? - dziecko odpowiada – 5
( bez ponownego liczenia od początku – kojarzy i zapamiętuje ilość przeliczonych już elementów);
- kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą. – 6-l.
Aktywność ruchowa
Sprawność ruchowa
- uczestniczenie w ćw. gimnastycznych – utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała i drugiej osoby;