Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wielkanoc

Treści nauczania za okres od 06.04 – 10.04.2020 r.

Temat tygodnia: Wielkanoc.

Tematy dni:

  1. Wielkanocne malowanie. Koszyczek wielkanocny.
  2. Kurczaki i jajka. Zwyczaje wielkanocne.

 

 

Nasze rodziny.

Wzmacnianie więzi w rodzinie.

- kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, związanych ze świętami Wielkanocy przejmowanych  od  

  pokoleń;

 

Działalność plastyczna.

Barwy wokół nas.

- nazywanie barw – ciepłych i zimnych.

Zainteresowania plastyczne

- wycinanie konkretnych lub dowolnych kształtów z papieru kolorowego, ścinków tekstylnych,

   tektury itp.

 

Aktywność językowa

Wypowiedzi ustne.

- wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich;

- opowiadanie historyjek obrazkowych ułożonych wg kolejności zdarzeń;

Poprawność gramatyczna wypowiedzi.

- poprawne stosowanie przymiotników (ciepły, mokry…), przysłówków (ciepło, mokro, daleko…), spójników (i, bo…).

 

Początkowa nauka czytania i pisania (

Słuch fonematyczny

- wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie;

- wyodrębnianie zdań w wypowiedziach – liczenie ich;

- słuchanie wypowiedzianych zdań – wyodrębnianie z nich słów;

- dzielenie wyrazów na sylaby;

Przygotowanie do czytania

- czytanie tekstów obrazkowo- wyrazowych wspólnie z osoba dorosłą; ( dorosły czyta tekst – dziecko 

  podaje nazwy obrazków);

- czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).

Próby czytania

- rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter: a, b, c, d, e, f, g, i, j, k, l, ł, m, n, o, p, r, s, t, u, w, z, - 6-l.

- czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej)- 6-l.

- czytanie krótkich tekstów o prostej budowie fonetycznej.- 6-l.

Przygotowanie do pisania

- określanie kierunku rysowania szlaczków ( od lewej do prawej)

- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych – plątaninki, szlaczki literopodobne; łączenie kropek;

- wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych różnymi technikami;

- budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania; -6-l.

 

Elementy matematyki

Liczenie

- posługiwanie się w celowo stworzonych sytuacjach liczebnikami głównymi i porządkowymi;

-posługiwanie się liczebnikami w znaczeniu kardynalnym  tzn. odpowiadanie na pytanie: ile jest, ile masz? np. dziecko  przelicza ilość  kredek  i na pytanie  ile masz kredek? - dziecko odpowiada – 5

 ( bez ponownego liczenia od początku – kojarzy i zapamiętuje ilość przeliczonych już elementów);

- kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą. – 6-l.

 

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

- uczestniczenie w ćw. gimnastycznych – utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała i drugiej osoby;