Wiosenne przebudzenia - propozycje nauczania .
Propozycje treści nauczania
25.03.2020 r.
- Wiosna w ogrodzie - poznawanie charakterystycznych cech przedwiosennego krajobrazu.
- Swobodne wypowiedzi na temat obrazków - wskazywanie szczegółów na obrazkach
- Obserwowanie hodowli roślin w słoikach. Sprawdzanie i porównywanie wzrostu roślin. Analizowanie dzienniczków wzrostu rośliny założonych w zeszłym tygodniu.
- Poznawanie właściwości ziemi i piasku. Wzbogacanie wiedzy na temat kwiatów doniczkowych i zasad ich pielęgnacji. Poszerzanie słownictwa czynnego dzieci w trakcie przesadzania kwiatów. Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter - Odkrywanie litery ł: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej (karta pracy) .Układanie schematów i modeli słów: łopata, Łatka.
- Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej - doskonalenie zmysłu równowagi.
- Codzienne zabawy konstrukcyjne, czynności porządkowe w miejscu zabawy.
26.03.2020 r.
- Pierwsze wiosenne kwiaty.
- Zachęcanie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie wiosną, wiązanie ich z aktualną porą roku. Wzbogacanie wiedzy na temat pierwszych wiosennych kwiatów.
- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania oraz czytania ze zrozumieniem.
- Wzmacnianie mięśni palców - wydzieranka z kolorowego papieru. Rysowanie szlaczków. (karta pracy)
- Uzupełnianie figur geometrycznych. Nazywanie i kolorowanie figur
- Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej - doskonalenie przeskoku z nogi na nogę
- Dowolne zabawy w domu – porządkowanie po skończonej zabawie.
27.03.2020
- Szukamy wiosny w parku, wiosna budzi zwierzęta.
- Utrwalanie nazw roślin charakterystycznych dla środowiska –parku. Utrwalanie nazw pierwszych wiosennych kwiatów.
Rozwijanie umiejętności poruszania się w przestrzeni (w rytmie muzyki). Wyrabianie reakcji na zmiany tempa. - zabawy przy piosence, wsłuchiwanie się w odgłosy wiosny rozpoznawanie i nazywanie usłyszanych dźwięków – odtwarzanie rytmu ..
- Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej – ćwiczenia grafomotoryczne, rysowanie szlaczków, rozwiązywanie krzyżówki, odczytywanie hasła, utrwalanie poznanych liter , łączenie obrazków z ich nazwami – 6 latki.
- Rozwijanie wyobraźni twórczej
- Opisywanie kolejnych etapów rozwoju bociana. (karta pracy)
- Przybliżenie efektu odbicia i symetrii –dostrzeganie regularności w kształtach różnych przedmiotów i na zdjęciach zwierząt - odnajdywanie symetrii na obrazkach, układanie symetrycznych obrazków.
- Rozwijanie obustronnej koordynacji ruchowej i sprawności manualnej- rysowanie i odtwarzanie takiego samego wzoru na kartce w kratkę. Określanie kolejnych etapów działania – budowanie wieży z plastikowych kubków.
- Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej - doskonalenie czworakowania.
- Zabawy z wodą w łazience. Porządkowanie miejsca po zabawie.