Wiosenne przebudzenia - zajęcia
Propozycja zajęć 26.03.2020 r.
1) „Niedokończone figury” – na kartce rysujemy dziecku dowolne niedokończone figury geometryczne, dajemy je dziecku- dorysowuje brakujące fragmenty, następnie nazywa je, starannie koloruje i wycina.
2) Słuchanie i inscenizacja (kukiełkami, maskotkami) wiersza A. Widzowskiej „Wiosenna pobudka”. Czytamy dziecku wiersz następnie rozmawiamy o jego treści i dajemy mu kukiełki/maskotki i prosimy aby zrobiło inscenizację tego wiersza.
3) Karta pracy nr 45 – dziecko: rozwiązuje krzyżówkę, nakleja litery odszukane wśród naklejek, tworzące nazwy obrazków, odczytują hasło, koloruje rysunek kwiatka - rozwiązuje krzyżówki, pisze po śladach poznanych liter, czyta.
4) Wyprawka karta F (https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-bibplus-wyp/mobile/index.html#p=13) – dziecko przygląda się obrazkom, wraz z rodzicem omawia stadia rozwoju motyla (jaja, larwa – inaczej gąsienica, poczwarka, dorosły motyl). Motylek cytrynek żyje kilka miesięcy. Samiczka składa jajeczka i na początku lipca (kiedy dzieci mają wakacje) pojawiają się młode motyle. Nie lubią one jednak upałów, więc w środku lata zapadają w drzemkę. Najpierw jednak nabierają sił, pijąc nektar z kwiatów. Budzą się pod koniec lata (kiedy dzieci wracają po wakacjach lub idą do szkoły), znowu zbierają nektar z kwiatów, aby nabrać sił, i latają do listopada. Potem ponownie chowają się w suchych liściach i zapadają w zimową drzemkę do przyjścia wiosny.
5) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – dowolnie wymyślonych przez rodzica.
6) W miarę możliwości spacer i zabawy na świeżym powietrzu.
7) Utrwalanie litery ł, Ł (w załącznikach dodaję kartę pracy)
Karty pracy do zajęć: 45, 46, 47 (link do kart pracy : https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-bplus-kp-4.pdf
Opracowane przez: B. Heinke, J. Laszczyk