"Zaczarowany ołówek" - zajęcia Metodą Dobrego Startu - wzór "linia pozioma"
Dziś w Puchatkach odbyły się kolejne zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu prof. M. Bogdanowicz. Przedszkolaki w części wstępnej bawiły się w zabawie integracyjnej „Z kredką” oraz utrwalały orientację w schemacie ciała i przestrzeni (prawa/y, lewa/y, przed/za/obok itp., pionowo, poziomo) w zabawie ruchowej „Połóż kredkę”. Następnie czterolatki w ćwiczeniu komunikacyjnym rozmawiały na temat rysunku przedstawionego na tablicy oraz wysłuchanej piosenki pt. „Zaczarowany ołówek”, której uczyły się również na pamięć. Podczas ćwiczeń ruchowych dzieci brały udział w zabawie z elementem segregacji „Kredki do piórników”. Podczas ćwiczenia ruchowo-słuchowego Puchatki wygrywały rytm piosenki „Zaczarowany ołówek” na różne sposoby – klaszcząc, uderzając rytmicznie dłońmi o uda, o podłogę. Podczas ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych dzieci pracowały ze wzorem (linia/kreska ustawiona w poziomie rysowana od lewej do prawej) – układały na dywanie wzór z sylwet kredek, wyklejały kolorowym papierem wzór na kartach, za pomocą dotyku doświadczały właściwości kresek/linii naklejonych na kartonie (także przy zamkniętych oczach), śpiewały i rytmizowały piosenkę, "rysując" palcami wskazującymi poziome kreski na kartkach a następnie, już bez wzoru, samodzielnie na tackach z kaszą manną. Podczas graficznego odtwarzania wzoru każdy Puchatek na ilustracji rytmicznie rysował ołówkiem jedną poziomą kreskę na obrazku piórnika. Chętne Puchatki mogły pokolorować obrazek i dorysować do niego inne elementy z treści piosenki.