Zadania 27.04.2020
Dzień dobry! , Z przyczyn od nas niezależnych dziś propozycje w takiej formie
Zapraszamy do zapoznania się ::
- Zapoznaje się z treścią wiersza
„Nasze podwórko”
Nasze podwórko to miejsce,
które najlepiej znamy.
Wszyscy,
bez żadnych wyjątków,
takie podwórko mamy!
Nasze podwórko to teren
najbardziej nam bliski na ziemi.
W zimie śnieg na podwórku leży,
a w lecie się trawa zieleni.
Gdy słońce świeci na niebie,
wesołe jest nasze podwórko,
smutnieje zaś, gdy się zjawi
pan deszcz
z ponurą córką chmurką.
Czasami z naszego podwórka,
na którym się co dzień bawimy,
widać wieże kopalni
lub wielkiej huty kominy.
I czy to będzie w Gliwicach,
w Toruniu,
w Łomży,
czy w Krośnie,
gdy spojrzysz na nasze podwórko,
to stwierdzisz, że ono rośnie!
Bo naszym podwórkiem nie jest
to tylko, co jest blisko,
ale i traktor w polu,
i stadion,
i lotnisko,
i jakiś stary zamek,
i lasy na pagórkach,
i Wisła, która płynie
środkiem Naszego Podwórka.
- Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Co to jest nasze podwórko?
− Czy naszym podwórkiem można nazwać plac zabaw koło twojego domu?
− Jak myślicie, kiedy podwórko się cieszy, a kiedy smuci?
− Co widać z twojego podwórka,?
- Zabawa językowa „ Co widzisz wokół siebie?
Dziecko siada w różnych miejscach w pokoju, a rodzic zadaje pytanie „Co widzisz wokół siebie?”.
Zadanie możemy utrudnić pytają np. co widzisz kiedy spojrzysz w górę? W prawą stronę/ lewą, przed siebie za siebie (dzieci maja jeszcze problem z odróżnianiem stron więc można podpowiedzieć że prawa lub lewa strona to w której trzymasz kredkę jak rusztuje, czy łyżkę jak jesz itp.)
- Połóż się wygodnie( np. na kanapie, dywanie), zamknij oczy i posłuchaj teraz utworu F. Chopina Mazurek As-dur. Zapoznaj się z polska muzyka klasyczną.
https://www.youtube.com/watch?v=6Io4nI2L9HA
- Teraz powiedz z czym kojarzy ci się utwór?
- Jeśli jeszcze raz masz ochotę posłuchać utworu zachęcamy do własnej interpretacji ruchowej. Pokaż ruchem to o czym opowiada muzyka.
- Na koniec zachęcamy do wykonania własnego memory (załącznik do wydruku). Dwa obrazki należy pokolorować tak samo. Jeśli nie masz drukarki poproś osobę dorosłą żeby wycięła z białej kartki prostokąty i narysowała figury geometryczne (np. koło, kwadrat, prostokąt, trapez, trójkąt itp.) i w ten sposób będziesz mógł stworzyć własne menory.
Udanej zabawy!!!