Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania na 26.03.

Poniżej zadania dla dzieci na dzisiaj

Temat : Cyfra 10

 

Cele główne: zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 10, rozwijanie sprawności fizycznej.

Cele operacyjne: Dziecko: rozpoznaje i nazywa liczbę 10, aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ogólnorozwojowych.

Wykorzystywać będziemy: książka, s. 67, karta pracy Czytam, piszę, liczę, s. 73, karty pracy, cz. 3, s. 68, 69.

 

1. Poznanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny.

Według kalendarza astronomicznego wiosna rozpoczyna się 21 marca. Zgodnie z tradycją w tym dniu dorośli i dzieci topią słomiane kukły, czyli marzanny, które są uosobieniem mijającej zimy. Obyczaj nakazuje przejść z taką kukłą w pochodzie. Na koniec kukłę się podpala i wrzuca do rzeki. Pięknym, i do dzisiaj jeszcze w niektórych rejonach kultywowanym, jest zwyczaj chodzenia z gaikiem. Dzieci lub dziewczęta stroją zieloną gałązkę we wstążki, kwiaty i inne ozdoby. Z tak przystrojonym drzewkiem chodzą, śpiewając piosenki o wiośnie. W niektórych krajach z początkiem wiosny związane jest święto światła, w czasie którego zakochani ustawiają światła w oknach swoich domów lub puszczają je na wodę.

2. Zabawa Dokończ wypowiedź.

Dzieci kończą rozpoczęte przez rodzica zdania: Lubię wiosnę, bo… Nie lubię wiosny, bo… Najchętniej wiosną bawię się …..

3. Rysowanie słońca żółtym mazakiem. Dzieci uczą się krótkiej rymowanki: Gdy słońce świeci, cieszą się rośliny, zwierzęta i dzieci. Rysują kilkakrotnie koło (słońce), mówiąc rymowankę, a potem rysują promienie słońca (nadal mówiąc rymowankę).

 

Wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 10.

1. Liczenie gałązek z baziami wierzbowymi. ( przygotuj obrazek z baziami liczba ich 9 , kredka, kartonik z cyfra 9,1,10, znakiem +,=)

Rodzicu przygotuj rysunek wazonu z baziami( 9 gałązek) . Dzieci liczą gałązki z baziami i umiesz¬czają obok wazonu (obrazka) kartonik z cyfrą 9. Potem dorysuj jeszcze jedną gałązkę z baziami.!!! Pytasz??? Ile jest teraz gałązek z baziami? Dzieci układają działanie: 9 + 1 =

2. Pokaz zapisu cyfrowego liczby 10. Określenie, z jakich dwóch cyfr się składa, jak się nazywa pierwsza cyfra, a jak druga.

3. Uzupełnienie działania: 9 + 1 = 10 Zabawa ruchowa Bociany nad stawem. ( Przygotuj szaliki, chusty, kartoniki z cyframi 0-10, kartoniki (10) z narysowaną żabą) Rodzicu rozłóż na podłodze chusty czy szaliki – będą to stawy . W ich środku umieszcza kartoniki z cyframi od 0 do 10 ( wymiennie). Dzieci – bociany – spacerują po łące. Gdy usłyszą dźwięki ( np. uderzenie kredki o kredkę) i hasło: Bociany nad staw, dzieci – bociany – układają do obręczy z szalika - stawu . tyle kartoników (z narysowaną żabą )ile wskazuje położona wcześniej cyfra na kartoniku..

4. Karty pracy, cz. 3, s. 68, 69.( link do pobrania wysłany na indeksiku) Nazywanie kwiatów. Numerowanie obrazków kwiatów – naklejanie odpowiednich liczb. Liczenie kwiatów i motyli. Naklejanie odpowiednich liczb i kwiatów. Kolorowanie tylu rysunków, ile wskazują liczby. Liczenie obrazków bazi, kwiatów. Porów-nywanie ich liczby – naklejanie odpowiednich liczb i znaków. Pisanie liczby 10 po śladach.

5.. Ćwiczenia w książce, s. 67.( link wysłany do pobrania na indeksiku) Określanie, co znajduje się na obrazkach umieszczonych w poszczególnych rogach kartoni-ków. Wyklaskiwanie układu rytmicznego, powtarzając za nauczycielem tekst: wiosna to pora radosna.

Ćwiczenia wizualizacyjne – Słońce.

Rodzic mówi: Usiądź na podłodze wokół mnie. Trzymaj ręce wyciągnięte do przodu, dłonie zaciśnięte w pięści. Wyobraź sobie, że jesteś Słońcem, które wschodzi i wysyła promienie w kierunku Ziemi. Rozłóż dłonie, wyciągnij palce, ręce i ramiona do przodu… A teraz niech światła robi się coraz mniej – przyciągnij ramiona z powrotem do siebie. Powtórz to trzy razy… Stańcie teraz w dowolnym miejscu sali – zamień się w Słońce wędrujące powoli po niebie. Pokaż mi, w jaki sposób się przemieszczacie i jak wysyłasz swoje promienie… Teraz przedstaw mi, w jaki sposób rano wstaje Słońce. Usiądź, a potem podnoś się powoli, powoli… Wyobraź sobie, że Słońce jest intensywnie czerwone i bardzo powoli i ostrożnie wysyła swoje promienie. Zaprezentuj, jak staje się coraz większe i większe, jak wysyła coraz silniejsze promienie… A teraz zaprezentuj mi, w jaki sposób Słońce zachodzi wieczorem. Stań i przedstaw mi, jak Słońce zmienia się najpierw w piękną, czerwoną kulę, a następnie bardzo powoli znika za horyzontem. Zniż się do podłogi i pokaż mi delikatne promienie Słońca znikające za horyzontem. Chodź teraz do środka i zamień się w Słońce, które śpi w nocy. Wiosną Słońce śpi w nocy coraz krócej. Zamień się teraz we wschodzące Słońce i pokaż , jak rankiem staje się ono coraz większe i większe i wysyła w drogę pierwsze promienie. Teraz razem zamień się w jasne Słońce świecące w ciągu dnia i wysyłajcie mocne promienie w kierunku Ziemi. Robi się coraz cieplej

Karta pracy Czytam, piszę, liczę, s. 73. ( link do pobrania wysłane na indeksiku)

Czytanie nazw kwiatów. Kolorowanie ich rysunków. Pisanie liczb 10.

 

Pozdrawiamy Agnieszka Pawlak i Paulina Reguła

Miłej pracy, Powodzenia . Sto Buziaków dla Dzieciaków.