Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania na dziś

Temat tygodnia: W świecie muzyki

Dzień 1. W filharmonii

 

Cele na dziś:

  • rozwijanie umiejętności czytania,
  • rozwijanie sprawności manualnych.

Dziecko:

  • czyta wyrazy, proste teksty,
  • maluje na tekturowym pudle nastrój wysłuchanego utworu F. Chopina.

 

Co będzie potrzebne? wybranego utworu F. Chopina, obrazki (Wyprawka plastyczna), tekturowe pudło, farby plakatowe, pędzle, litery, kartki z po­większonymi wzorami cyfr, książka, s. 74, 75, karty pracy, cz. 4, s. 24, 25, 26.

 

Prócz tego zachęcam dzieci o zjedzenie dziś lub jutro jogurtu/serka w okrągłym kubeczku i zachowanie tego kubeczka – przyda się jutro do zabaw ruchowych

 

  • Karta pracy, cz. 4, s. 24.

Wykonajcie z dziećmi następujące czynności: Liczenie kratek. Naklejanie w okienkach odpowiednich liter odszukanych wśród naklejek. Odczytanie nazw instrumentów. Rysowanie po śladach, bez odrywania kredki od kartki. Na­zywanie instrumentów przedstawionych na rysunkach.

 

  • W filharmonii – ćwiczenia w czytaniu.
  1. Karta pracy, cz. 4, s. 25.

Czytanie nazw instrumentów i wskazywanie ich na obrazkach.

 

 

  • Przeczytajcie dzieciom tekst utworu Czarodziejski koncert (sł. i muz. K. Gowik).

 I. Instrumenty już czekają, zaraz będą razem grały,

wyczarują piękne nutki i zabiorą wszystkie smutki.

Pan dyrygent już gotowy, chce, by wszystkie go słuchały,

a nastroje są gorące, zaraz będzie piękny koncert.

Ref.: Patrzą instrumenty na dyrygenta swego,

bez batuty w jego ręce wszystko będzie do niczego…

II. Smyczki głaszczą struny skrzypiec, ocierają się jak kotki,

wiolonczela i altówki dają dźwięk jak lizak słodki.

Z boku harfa i gitara ze strunami do szarpania.

Wszyscy chcą tu być najlepsi, wszyscy chcą mieć szóstkę z grania!

Ref.: Patrzą instrumenty…

III. Z tyłu siedzą srebrne flety; gdy w nie dmuchać, pięknie grają.

Za fletami złote trąbki trąbią, ile siły mają.

Saksofony i klarnety tak dmuchają, że o rety!

Razem z nimi buczy tuba, bardzo duża, bardzo gruba.

Ref.: Patrzą instrumenty…

IV. A pośrodku wielki, czarny – to fortepian z klawiszami,

kiedy palce w nie uderzą, płyną dźwięki ponad nami.

Całkiem z tyłu wielkie bębny dudnią tak, że drży powietrze.

Jaki wielki, cudny koncert, grajcie jeszcze, grajcie jeszcze!

Ref.: Do niczego!!! (okrzyk)

  • Porozmawiajcie na temat piosenki.
  • Jakie instrumenty brały udział w koncercie?
  • Kto dyrygował?
  • Co powinien mieć dyrygent w ręce?
  • Gdzie odbywa się na ogół taki koncert?

 

  • Wykonajcie z dziećmi Ćwiczenia w książce, s. 74, 75.

Słuchanie informacji na temat filharmonii. Nazywanie instrumentów przedstawionych na zdjęciach. Nazywanie muzyków grających na tych instrumentach. Czytanie tekstu.

 

  • Malowanie farbami plakatowymi na dużych tekturach nastroju wybranego utworu F. Chopina.
  1. Rozmowa na temat F. Chopina.
  • Kim był Fryderyk Chopin?
  • Co komponował? (Walce, nokturny, mazurki, etiudy, sonaty, polonezy, ronda, koncerty…).

 

Możecie przeczytać dzieciom następujące informacje:

Fryderyk Chopin był polskim kompozytorem i pianistą. Urodził się ponad 200 lat temu w Polsce (Żelazowa Wola), a zmarł około 170 lat temu we Francji, w Paryżu. Już w wieku 7 lat wydał swój pierwszy utwór i zaczął koncertować w domach bogatych ludzi.

Często w jego utworach pojawiają się elementy muzyki ludowej.

Jako pianista był samoukiem.

Ukończył studia w wieku 19 lat. Był muzycznym geniuszem.

Gdy miał 20 lat, wyjechał do Francji. Do Polski już nie powrócił. Często koncertował, uczył gry na pianinie i pisał nowe utwory.

  1. Posłuchajcie wybranego utworu F. Chopina, np. Nokturnu Des-dur, op. 27, nr 2.
  2. Wypowiedzi dzieci na temat wysłuchanego utworu.
  • O czym może opowiadać ten utwór?
  • Co czuliście, słuchając go?
  • Czy był on wesoły, czy smutny?
  • Jakich barw użylibyście, chcąc przedstawić jego nastrój?
  • Jak można go przedstawić ruchowo?
  1. Wykonanie pracy: Przy nagraniu utworu dzieci starają się malować barwami, które odzwierciedlają odczuwany nastrój utworu.

 

  • Wykonajcie Kartę pracy, cz. 4, s. 26.

Naklejanie liter odszukanych wśród naklejek na luki w wyrazach – nazwach obrazków. Od­czytanie całych nazw.

Głośne liczenie obrazków kwiatów. Klaskanie na każde raz.

 

To wszystko na dziś, miłej pracy!