Treści programowe 18.05.-22.05.2020
Dzień 1. Poniedziałek 18.05.2020
- Rozpoznawanie i nazywanie roślin oraz zwierząt – mieszkańców łąki.„Zapachy dochodzące z łąki” –rozpoznawanie ziół po zapachu.
2. „Łąka w maju” – wycieczka na łąkę, połączona z zabawami badawczymi. „Łąka w maju” – malowanie na mokrym kleju.
3. Słuchanie piosenki „Na majowej łące.” Rozmowa na temat treści piosenki.
4. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Motyle na łące.”
Dzień 2. Wtorek 19.05.2020
- Podsumowanie wiedzy zdobytej podczas wycieczki na łąkę.
- Nauka piosenki Na majowej łące na zasadzie echa rytmicznego.
- Słuchanie opowiadania Ewy Stadtmüller „Smok łąkowy wielogłowy.”
- Zajęcia umuzykalniające przy piosence Na majowej łące.
- Zabawy na świeżym powietrzu: zabawa, obserwowanie chmur na niebie – ćwiczenie wyobraźni.
- Zabawa wyrabiająca reakcję na zmianę metrum – Taniec.
- Zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku – Żabie skoki.
- Rysowanie po śladzie rysunku ślimaka, rozpoznawanie i naśladowanie ruchów zwierząt przedstawionych na zdjęciach.
Dzień 3 Środa 20.05.2020
- Wycinanie kół z kolorowych kartek. Tworzenie kompozycji kwiatowych.
- Odnajdywanie ukrytych w sali sylwet owadów – mieszkańców łąki.
- „Życie na łące” – zajęcia matematyczne z elementami ćwiczeń ortofonicznych.
- Zabawy na świeżym powietrzu: zabawa orientacyjno-porządkowa „Pająk i owady”; puszczanie baniek mydlanych – wydłużanie fazy oddechowej.
- Układanie i rozwiązywanie zagadek o mieszkańcach łąki.
- Zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania – „Wiosenne zabawy na łące.”
Dzień 4 Czwartek 21.05.2020
- 1 Rozwijanie percepcji węchowej i próby odwzorowywania natury.
- Układanie kompozycji z odpowiedniej liczby sylwet kwiatów.
- „Kolorowa łąka” – praca z tablicą demonstracyjną, inspirowana wierszem Grażyny Lech „Na łące.”
- „Rumianki” – zajęcia plastyczne.
- Zabawy na świeżym powietrzu: zabawa bieżna Pszczoły; rysowane zagadki.
- Wykonanie makiety łąki.
- Opowieść ruchowa przy muzyce – Na łące (według Bożeny Formy).
Dzień 5 Piątek 22.05.2020
- Poznawanie wyglądu ślimaka. Układanie z kolorowych sznurków sylwety ślimaka.
- Zabawy w kąciku teatralnym – zastosowanie języka werbalnego oraz niewerbalnego (ruch, gest, mimika).
- Życie na łące – oglądanie filmu edukacyjnego Łąka.
- Zabawy na świeżym powietrzu: zabawa ruchowa z elementem współzawodnictwa – Bociany w pułapce; obserwowanie motyli.
- Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Kwiaty na łące.
- Rozwiązywanie zagadki. Zabawa ortofoniczna – Żaby na łące.